گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢جوانان به سمت فراگیری آموزش هاي مهارت محور هدايت شوند
امام جمعه گناوه گفت: جوانان بايد به سمت فراگیری مهارت بروند، مشاغل فنی زیادی در سطح شهرستان وجود دارد ولی چون برخی جوانان مهارت ندارند بیکار مانده اند.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، حجت الاسلام عبدالهادي ركني حسيني در ديدار با رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي برادران گناوه با تبریک به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار داشت: کسب علم بدون مهارت همچون پرنده بدون بال است و مهارت افزایی یکی از ضروریات جوانان امروز است.
وي ظرفيت هاي شهرستان گناوه را در جهت توسعه و ترويج آموزش هاي مهارتي بسيار بالا دانست و افزود: ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت در تولید، با نیروی انسانی ماهر و کارآزموده محقق می شود که سازمان فنی و حرفه ای در این خصوص رسالت سنگینی بر عهده دارد.
حجت الاسلام ركني حسيني  با تاکید بر اینکه نبود نیروی کار با مهارت  بخشی از مشکلات و دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان است ،اضافه كرد: سرمایه گذاری در زمینه تربيت نيروي ماهر و آچار بدست پایه های اقتصاد بارور را در شهرستان گناوه مهیا می کند.
امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه تلاش فنی و حرفه ای برای حفظ وگسترش مهارت هاها بر اساس نياز منطقه باشد، تاکید کرد: خیلی از مهارت هایی که ریشه درتاریخ منطقه دارد رو به فراموشی است و باید این میراث نسل به نسل منتقل شود و ماندگار شود.
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي برادران گناوه هم  افزود:جویندگان کار در شهرستان بیشتر جوانان تحصیل کرده‌ای هستند که به دلیل فقدان مهارت کافی نمی توانند از فرصت های شغلی ایجاد شده بهره مند شوند.
بهرام مكاري پور  گفت: با توجه به این موضوع،  تقویت مهارت آموزی گره‌گشای ایجاد فرصت های شغلی در جامعه است و باید نیروی جوان و بیکار به سمت فراگیری مهارت مورد نیاز بازار کار با همكاري مسئولين شهرستان هدایت شوند.
وي اضافه کرد: تنوع و تکثر رشته هاي مهارتي و شناساندن آنها به جامعه هدف و ارتقای کیفی مهارت‌ها می تواند افق های خوبی در حوزه آموزش و اشتغال به روی شهرستان بگشاید.
مكاري پور اظهار کرد: در شرایط حاضر کشور ضرورت فراگیری یک حرفه مهارتی برای اشتغال، بیش از پیش احساس می شود و در همین راستا توانمند سازی مهارتی دانش آموزان و جوانان مهمترین اقدام برای توسعه زیر ساخت‌های اشتغال است.

شناسه خبر : 742
تاریخ : 1400/5/9 07:05:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Y4EX8M
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.