آخرین اخبار
حاج قاسم سلیمانی از دیدگاه رهبری:
.

 انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی چون دانشگاهی روزآمد و پیشرفته در درون خود انسان های برجسته ای آفرید و تربیت کرد که به حقیقت باید گفت :  یکی از معجزه های انقلاب همین انسان پروری است . البته به تاکید باید گفت  که موسس این دانشگاه؛ حضرت امام خمینی( ره) هوشمندانه و الهی انقلابی در طراز اسلام حقیقی این دانشگاه  را مدیریت و رهبری کرد و بنیان گذاری نمود.

 شهید بهشتی ،شهید رجایی، شهید باهنر و... همگی در دانشگاه انقلاب اسلامی و مکتب امام( ره) به درجات عالی حقیقت و یقین رسیدند.

 بی شک در ادامه اندیشه و تفکر انقلابی و اسلامی و انسان ساز حضرت امام (ره)خلف صالح ایشان رهبری معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) با جامی از فرهنگ ناب انقلاب و اسلام در طی مسیر و سیر و سلوک انقلاب به انسان های برجسته ای که که در مکتب امام(ره) پرورش یافته و در آغاز راه بودند با دم مسیحایی خود به  آنان اوج  بخشید. 

برجسته ترین انسان قهرمان و  قهرمان انسان ؛شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بود که جانش با آب حیات هر دو چشمه سیراب شده بود درباره شخصیت و ابعاد وجودی شهید سردار سلیمانی در سال های پس از شهادتش سخن ها گفته شده است اما نگاه و تعابیر و سخنان امام خامنه ای بسیار متفاوت تر است و بیشتر به جان می نشیند.
 درباره تربیت یافتنش در مکتب امام رحمت الله چه زیبافرموده است 
«اونمونه ی  برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود ( ۳۱ ، ۶ ،۱۳۹۹)
از نظرگاه رهبر فرزانه انقلاب شهید سلیمانی داشته های فرهنگی و معنوی و انقلابی ملت ایران را در خود متبلور می کرد.
« شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است به خاطر اینکه ملت ایران داشته های فرهنگی و معنوی و انقلابی و ارزش های خودش را در او متبلور و مجسم می دید.» ( ۲۰، ۹ ، ۹۹)
یکی دیگر از برجستگی های شهید سلیمانی تیزهوشی و آینده نگری این عزیز است که از دیدگاه رهبر معظم انقلاب برجستگی دارد.
« این مسئله  بروز یک جریان به ظاهر مذهبی متمایل به یکی از فرقه ها و علیه مقاومت را ایشان مدت ها قبل پیش بینی کرده بعد از مدتی داعش به وجود آمد آدم با درایت و باهوشی بود. (۲۶, ۹ , ۹۹ )
از برجستگی های شهید سلیمانی که در میان همه مردم و بزرگان و نخبگان بسیار برجسته بود و در وجود ایشان شاخص بود فداکاری،نوع دوستی،اهل معنویت و اخلاص و...... بود. امام خامنه ای در این زمینه فرموده اند: 
« روحیه فداکاری و نوع دوستی داشت. اهل معنویت و اخلاص و آخرت جویی بود و اهل تظاهر نبود.« ۲۶, ۹  , ۹۹ »
در مجموع از نگاه حضرت امام خامنه ا ی  شهید حاج قاسم سلیمانی اهل واهمه و ترس نبود. نه سرما می فهمید ونه خستگی و آنچه که این ویژگی ها را در ایشان برجسته کرده بود این بود که:
 «اگر چنانچه در درون خودش در آن جهاد اکبر پیروز شده بود این جور نمی توانست جلوی دشمن برود.» ( ۱۳ ، ۱۰ ، ۹۸ )
آری تنها مکتب امام ( ره) و رهبری است می تواند پرورش‌دهنده چنین انسان های قهرمان و چند وجهی باشد. وسال ها سخن و تجزیه و تحلیل و تحقیق لازم است که تا قله های برجسته ای مانند شهید سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی با پای شناخت فتح گردد.


خدیجه میرشاهی رییس انجمن اولیای دبیرستان غیردولتی شهید سردار سلیمانی
و عضو انجمن اولیای شهرستان علی آباد کتول 
فعال فرهنگی اجتماعی

شناسه خبر : 4796
تاریخ : 1401/10/4 14:01:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/CF6zAJ
نویسنده خبر :
X

🔶وحید حاج سعیدی 
🔹روزنامه نگار و طنز نویس
🔹مدیر مسئول ماهنامه مشروح اخبار
🔹کارشناس زبان انگلیسی
🔹کسب عنوان برتر در بیش از ۵۰ جشنواره مطبوعات استانی و ملی
🔹مولف کتاب های قبرستان غیر انتفاعی، دست نوشته های یک روزنامه نگار و داستان های کوتاه

 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.