آخرین اخبار
حراست از مردم‌محوری جهاد تبیین وظیفه اولیه نهادهای فرهنگی است
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با تأکید بر لزوم حراست از جهاد تبیین، تشکیل زنجیره‌های تواصی را لازمه‌ی تحقق این مهم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمد قادری در سخنانی ضمن تشریح ابعاد مختلف شرایط جهاد تبیین اظهار داشت: ولایت‌مداری به معنای این است که شخص اتصال دائمی با امام جامعه داشته باشد، به نحوی که این اتصال دائمی در منظومه اندیشه‌ای و اقدامات و رفتارهای بیرونی شخص ولایتمدار ظهور و بروز داشته باشد.
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر افزود:شخص ولایتمدار همواره باید با به نظام مسائل امام جامعه خود نسبت برقرار کند و امروز یکی از دغدغه‌های ما این است که نسبت به نظام مسائل روز مقام معظم رهبری گفتمان بسازیم؛ یعنی چیزی که امروز مقام معظم رهبری می‌خواهند، گفتمانش در جامعه جریان پیدا کرده و  نسبت به آن اندیشه‌ورزی شده، محور گفت‌وگوهای جامعه قرار بگیرد و نسبت به آن اقدام و طراحی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از چهل ساله اول انقلاب اسلامی که همّ امام جامعه تثبیت انقلاب اسلامی بود، مقام معظم رهبری در یک اقدام تاریخی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مرقوم فرمودند که در آن سویه گرفتن با ظهور و حکومت جهانی حضرت مهدی و نقشه راه تا تمدن اسلامی که کلید ظهور هست، ترسیم شد.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه گام دوم انقلاب اسلامی خطاب به مردم هست، یعنی تک‌تک آحاد مردم نسبت به این حرکتی که به سمت ظهور هست مسئولیت دارند، اضافه کرد: بعد از صدور بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری نسبت به تکمیل این چرخه و افزودن نرم‌افزارهای گفتمانی از قبیل مواسات که یک نرم‌افزار تمدنی بود که نیاز هست در گام دوم داشته باشیم، اقدام فرمودند.

 سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: این تدبیر خردمندانه باعث شد در زمانی که قدرت های اقتصادی جهان در بحران کرونا تا مرز فروپاشی رسیده بودند، مصون‌سازی صورت گرفته و این کشتی را به ساحل امن برساند.

وی با بیان اینکه غایت مواسات به اشتراک‌گذاشتن تمام داشته‌ها می باشد و نه الگوی صدقه دادن، ابراز داشت:اما برخورد سازمانی و رزمایش های عنوانی باعث گردید این نرم افزار گفتمانی از کارکرد مطلوب خود ساقط گردد.

سپس در تشریح گام بعد به تواصی اشاره و اضافه کرد:  بیان حضرت آقا نسبت به تواصی این بوده که دو نفر همدیگر را رشد دهند و با وصیت کردن و نصیحت کردن باعث بشوند که آنها رشد و اعتلا در ابعاد مختلف پیدا کنند.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: مقام معظم رهبری، خودِ تواصی را نخواستند، بلکه زنجیره‌ی تواصی را خواستند یعنی اینکه این مطلب در جامعه به صورت یک جریان همه گیر و پویا یعنی گفتمان متجلی شود و بعد از آن، فرمان جهاد تبیین را دادند.
 سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه حراست از مردم‌محوری جهاد تبیین وظیفه اولیه نهادهای فرهنگی است، اظهار داشت: جهاد تبیین اگر در سخت ‌افزار تواصی بخواهد جاری شود، باید یک حراستی از آن به وجود بیاید که این نرم افزار نسبت خودش را با مردم پیدا کند و پرهیز بشود از  این که برای جهاد تبیین قرارگاه تشکیل، یا نشست برگزار شود.

وی با بیان اینکه اصلا مقوله جهاد تبیین بحث عنوانی نیست، گفت: اینکه فعالیتی که شخص انجام می‌داده از امروز به بعد عنوانش به جهاد تبیین تغییر کند، صحیح نیست و جهاد تبیین باید با تمام اقداماتی که تا امروز می‌کردیم تفاوت داشته باشد و در اقدامات ما تحولی ایجاد شود.

 حجت‌الاسلام قادری تأکید کرد: حضرت آقا هیئت مذهبی را پایگاه جهاد تبیین می‌نامند، چون هیئت، زنجیره تواصی است از شخص سخنران و ستایشگری که به ستایشگری می‌پردازند تا مستمع و از مستمع به خانواده و از خانواده به خاندان زنجیره تواصی برقرار می‌شود و تا این مدت همچنین زنجیره‌ای وجود نداشته است، لذا به هیئت که می‌رسند می‌فرمایند: هیئت باید پایگاه جهاد تبیین باشد، وظیفه اول ما این است که زنجیره‌های تواصی را برقرار کنیم تشکیل بدیم.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: اما فریضه بودن یعنی واجب بودنتبیین در بحث ماهیت انقلاب، دستاوردهای انقلاب اسلامی و مسئله ولایت، جایگاه و شخص مستقر در آن محور مبحث جهاد تبیین هستند می باشد، لذا امروز اگر هیئت یا هر تشکلی بخواهد در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کند باید سویه خودش را با این سه مسئله مشخص کنه و در این مسیری که ولی فرمان داده قدم بردارد.

شناسه خبر : 1552
تاریخ : 1400/12/9 12:15:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/m51Auy
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #حراست #سرپرست معاونت فرهنگی #حجت‌الاسلام محمد قادری #تبلیغات اسلامی بوشهر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.