آخرین اخبار
💢حراست از موقوفات با تقویت ارتباط اداره کل ثبت اسناد و اوقاف مهیا می‌شود
صبح امروز طی دیداری که در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد حجت الاسلام اسماعیل پور مدیر کل اوقاف استان با بزرگمهر مدیر کل ثبت اسناد ملاقات و پیرامون امور مربوط به چگونگی صدور اسناد مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه در سال 1400و راهکار تداوم و استمرار این موضوع تبادل نظر کردند.

محمد رضا بزرگمهر ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر در این دیدار نگاه سازمان متبوع خود را به وقف نگاه صیانتی دانست و گفت: باید زیربنا و بستری ایجاد شود که تمام املاک از جمله املاک موقوفه به‌طور مؤثر تثبیت شود، به گونه‌ای که اسناد مالکیت با حدود و ثغور فنی مشخص باشد.
وی افزود: جایگاه وقف در دین اسلام، رفیع و اجر معنوی این امر خداپسندانه نزد خداوند بسیار ارزنده و مهم است.
بزرگمهر اضافه کرد: با نگاه مختصری به قوانین ثبتی درمی‌یابیم که مقررات حقوقی و ثبتی با الهام گرفتن از شرعیات ما مطرح شده، به گونه‌ای که وجود دفتر ثبت موقوفات بیانگر این مهم است که قانون‌گذار هم به این مسئله توجه ویژه داشته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر وقف و موقوفات را یکی از امانت‌های مهمی برشمرد که به دست ما سپرده شده است و افزود: وقف امانتی است که کسانی که با رنج و زحمت، اموال و سرمایه‌ای به‌دست آورده‌اند و برای امور خیر آن‌ها را وقف کرده‌اند.
بزرگمهر ادامه داد: بر عهده همه ما و به‌ صورت ویژه بر عهده اداره‌های اوقاف و ثبت اسناد است که از این امانت حفظ و صیانت کنند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه بوشهر گفت: با افزایش و تقویت ارتباط میان اداره کل ثبت اسناد و املاک و اداره‌کل اوقاف و امورخیریه، امیدوار هستیم در اکثر شهرهای استان مراسم جشن انفال را برگزار کنیم و تمامی موقوفات سند کاداستری دریافت کنند.

شناسه خبر : 523
تاریخ : 1400/2/28 07:51:28
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/1qMCf0
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.