گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
حقیقت ماجرای عیدی دولت در عید غدیر | یارانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی
همزمان با نزدیک شدن به روز عید سعید غدیر خم، بسیاری از کانال‌ها و رسانه‌های خبری در فضای مجازی و حتی برخی رسانه‌های برخط اقدام به انتشار اخباری مربوط به احتمال پرداخت مبالغی به اندازه یک یا دو برابر یارانه به دهک‌های یارانه‌بگیر توسط دولت با عنوان «عیدی دولت برای عید غدیر» کرده‌اند.

روز جمعه شانزدهم تیرماه ۱۴۰۲ مصادف با عید سعید غدیر خم است. اقدامات دولت‌های دوازدهم و سیزدهم در سال‌های اخیر در جهت حمایت از دهک‌های پایین جامعه با پرداخت مبالغی اضافه در یارانه‌های افشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه تحت عناوین عیدی سبب شد تا همچنان بسیاری بر این عقیده باشند که دولت در مناسبت‌های پیش‌رو این پرداخت‌های مناسبتی را ادامه دهد. 

در این میان برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری هم برای بازدید بیشتر از کلمه عیدی دولت برای جذب بیشتر مخاطبان در پرداخت‌های بازنشستگی و… بهره برده و انتشار اخبار را بیشتر کرده‌اند. این در حالی است که دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۱ و همزمان با افزایش مبالغ یارانه هیچ‌گونه پرداخت اضافی را به‌غیر از پرداخت‌های یارانه‌ای ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی – البته در استثناء مواردی در جهت حمایت از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) مبالغی پرداخت شد- انجام نداده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که پرداخت یارانه عید غدیر صحت ندارد و تا این لحظه هیچ مقام مسئولی چنین خبری را اعلام و تایید نکرده است.

البته مطلبی در نمونه اخبارهایی در کنار عیدی دولت به مناسبت عید غدیر خم مبنی بر یارانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی آمده است که به استناد معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تنظیم و انتشار یافته است.

به گفته حبیب‌الله آسوده، در دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب حامیان ایتام پیش‌بینی شده است. پویش «به عشق علی» یکی از این برنامه‌ها به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد که همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار حامی در جهت حمایت مادی و معنوی از فرزندان یتیم و محسنین در سراسر کشور وجود دارد، سرانه ماهانه دریافتی ایتام از محل کمک‌های مردمی حدود ۸۵۰ هزار تومان و سرانه دریافتی فرزندان محسنین به ۴۵۰ هزار تومان در ماه عنوان می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرده است که معتقدیم سرانه دریافتی هر فرزند یتیم و محسنین باید حداقل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد و اگر هر خانواده یک فرزند یتیم را تحت حمایت قرار دهد، بیش از ۲۵ میلیون خانواده حامی ایتام و محسنین خواهیم داشت که شرایط زندگی این فرزندان را متحول خواهد کرد.

با توجه به اینکه هدف این برنامه‌ها تحولات راهبردی در سال ۱۴۰۱ است، ذکر این نکته از رئیس سازمان بهزیستی کشور ضروری است که واژه “عیدی” در قانون بودجه سنواتی سازمان بهزیستی کشور وجود ندارد و این سازمان با تلاش در جهت تحقق حداکثری اهداف و مأموریت‌ها، به توانمندسازی جامعه هدف کمک می‌کنند.

شناسه خبر : 9333
تاریخ : 1402/4/15 07:27:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Obn4fX
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #عید غدیر #عیدی دولت #یارانه #فضای مجازی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.