آخرین اخبار
حمایت از واحدهای دانش بنیان و صنایع پیشرفته با استفاده از ظرفیت صندوق صحا
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تامین منابع مالی مورد نیاز و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یکی از مهمترین مشکلات آنهاست که امیدواریم با استفاده از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اقدامات خوبی برای رفع این موانع صورت گیرد.

«محسن نادری‌منش» مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) و هیات همراه، « مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر و روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر و خانه صنعت، معدن و تجارت در این نشست مهم حضور داشتند.

مهدی صفوی اظهار داشت: امروز با سفر مدیرعامل شرکت تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) به استان این انتظار می رود که حلقه مفقوده در حوزه حمایت از صنایع پیشرفته از بین برود و با حمایتی که این صندوق از استان خواهد داشت، انگیزه ای برای ارتقاء دانش فنی و فناوری و نیز ایجاد واحدهای دانش بنیان پیشرفته باشد.

نماینده عالی وزارت صمت در بوشهر به مسائل و مشکلات موجود بر سر راه صنعت خرما و آبزیان پرداخت و بیان کرد: مشکلات این صنایع در حوزه صادرات قابلیت رفع شدنی دارد که معمولا با افزایش دانش فنی مشکلات این مجموعه ها حل شدنی است. ضمن اینکه ورود به بازارهای بزرگ و جدید به سختی برایمان امکان پذیر هست. لذا با حمایت از تکنولوژی دانش فنی می توان به رشد صنعتی این مجموعه ها کمک کرد. 

ایشان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: از مشکلات دیگری که در این حوزه وجود دارد تعدد صندوق هاست؛ درواقع صندوق های متعددی ایجاد شده که متاسفانه بهره وری لازم را نداشتند بنابراین به نظر می رسد با تجمیع صندوق های ایجاد شده وزارت صمت، پارک علم و فناوری و جهادکشاورزی بتوان خروجی و بهره وری بهتری را داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: واحدهای دانش بنیان ریسک بالایی دارند که در پذیرش ریسک و صدور ضمانت نامه ها حرکت رو به توسعه آنها به کندی صورت می پذیرد و معمولا این واحدها برای تجاری سازی با مشکل روبه رو هستند، چرا که اکثر افرادی که صاحب ایده هستند سرمایه لازم را ندارند مخصوصا در حوزه زیست فناوری ایده و زیرساخت های آن فراهم شده است که با حمایت مالی این صندوق می تواند به مسیر توسعه این واحدها شتاب بیشتری بدهد.

مدیرکل صمت در پایان سخنان خود یادآور شد: استان بوشهر ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه شیلات و صنایع دریامحور دارد که با حمایت صندوق و حمایت از صنایع پیشرفته می توانیم در این حوزه به توسعه این صنایع امیدوار باشیم.

نادری منش مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته: استفاده از ظرفیت صندوق حمایت در بحث ضمانت‌نامه‌ها توسط بنگاه‌های فعال و صنایع پیشرفته، به ویژه در استان بوشهر، پیشنهاد می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نیز در این نشست گفت: یکی از بحث‌های جدی در صندوق سعی کردیم حمایت صندوق را باتوجه به حجم تقاضاهای جدید غیرمتمرکز کرده و به استان ها سهمیه درصدی بدهیم تا بتوانیم در مناطق مختلف براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان از تولید و صنایع حمایت لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به مزیت های طبیعی که در استان بوشهر وجود دارد اظهار کرد: در جهت توسعه می توان بر صنایع مبتنی بر دریا یا باتوجه به اقلیم آب و هوایی در صنعت کشاورزی می توان در صنعت میگو از فناوری های هوشمندسازی شده استفاده کرد و یا در بحث بسته بندی خرما و یا تولید محصولات جديد حمایت صندوق را داشته باشید که بتوان یک موج خوب را در استان ایجاد کرد. 

نادری منش حمایت صندوق صحا از صنایع پیشرفته در حوزه تامین مالی واحدهای تولیدی را همراه با دو شرط اساسی دانست، یک اینکه صنایع پیشرفته باشد و دوم بنگاه ها نیز خصوصی یا تعاونی باشند و نیز افزود: در حال حاضر سقف تسهیلات صحا ۲۵میلیارد تومان هست که هدفگذاری این صندوق در برنامه ۴ ساله اش، حداقل این تسهیلات را به ۱۰ هزار میلیارد برسانیم. 

ایشان در پایان نشست اظهار داشت: ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی به بنگاه های فعال، صدور ضمانت نامه ها برای این بنگاه ها و صنایع پیشرفته است که استان بوشهر از ظرفیت صندوق در بحث ضمانت نامه ها استفاده نکرده که می تواند باتوجه به اینکه همه نهادهای دولتی ضمانت نامه های صندوق را قبول دارند در صورتی که بنگاه ها با این نهاد ها قرارداد داشته باشند می توانند از این ظرفیت صندوق نیز استفاده کنند.

شناسه خبر : 8226
تاریخ : 1402/3/3 16:59:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/AS3BLh
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #صمت #صندوق #صحا #منابع مالی #دانش بنیان #هایتک #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.