گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
حمایت از ۵۰۰ زن بی سرپرست و بد سرپرست در بوشهر
طرحی در استان زیر مجموعه وزارت کشور آغاز خواهد شد و در فاز اول ۵۰۰ نفر از بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند را در حوزه‌های فردی و معیشتی توانمند خواهد کرد

حمایت از ۵۰۰ زن بی سرپرست و بد سرپرست در بوشهر 

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: طرحی در استان زیر مجموعه وزارت کشور آغاز خواهد شد و در فاز اول ۵۰۰ نفر از بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند را در حوزه‌های فردی و معیشتی توانمند خواهد کرد.

 

رقیه زنگنه‌نژاد به مناسبت گرامیداشت مقام زن در نشست با خبرنگاران زن اظهار کرد: امروز به برکت وجود ایران کهن و اسلامی نگاهی فرای شرقی و غربی به زن حاکم است، ایران بر اساس الگوی سوم زن ایرانی، بانوان را در ساحت و جایگاه مسئولیت‌پذیری فردی و تکالیف اجتماعی قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس الگوی سوم زن ایرانی زنان در کنار نقش همسری و مادری که مهمترین اصل شخصیت یک زن است، در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... حضور پیدا می‌کند و صاحب کرسی، فکر و اندیشه می‌شود و در جبهه فرهنگی به عنوان تربیت کننده نسل آینده به ایفای نقش می‌پردازد. 

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر اینکه یک جامعه سالم‌ را خانواده‌های‌ سالم‌ می‌سازد، افزود: زنان خانه‌دار را باید فرای مسئولیت انجام امور منزل به عنوان کسی که حریم خانواده را حفظ می‌کند، نگریست. از این رو به دنبال آن هستیم که این نقش را تقویت ببخشیم.

 

زنگنه‌نژاد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توانمندسازی زنان شاغل تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با مدیریت آموزش پژوهش و آینده نگری استان بوشهر با هدف ارتقاء وضعیت زنان در دستگاه‌های اجرایی و ارتقاء شایستگی زنان مدیر و توانمندسازی فردی آنها منعقد شده و تاکنون بیش از ۲۰ دوره آموزشی برگزار شده است. در ادامه فاز اول ارزیابی شایستگی بانوان شاغل در پنج دستگاه اجرایی استان بوشهر آغاز خواهد شد.

 

 

شناسه خبر : 5238
تاریخ : 1401/10/25 10:00:19
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/pIEb2m
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #بوشهر #اجتماعی #حمایت از زنان #زنان بی سرپرست #زنان بد سرپرست #دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.