آخرین اخبار
خانواده‌ها از استفاده مکرر بطری‌های آب در یخچال خودداری نمایند
کارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: خانواده‌ها از استفاده مکرر بطری‌های آب در یخچال خودداری نمایند.

نوشین حسن‌زاده دشتستان افزود: معدنی طبیعی آبی است که دارای املاح معدنی خاص و عناصر کمیاب است.

وی تصریح کرد: آب از منابع طبیعی مانند چشمه به دست می‌آید و ترکیبات آن در فصول مختلف سال ثبات نسبی داشته و تحت شرایطی که ویژگی‌های آن تغییر نکند، جمع‌آوری و در نزدیک‌ترین محل ممکن به سرچشمه آب، تحت شرایط بهداشتی خاص بسته‌بندی می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: آیا می‌دانید که آب بسته‌بندی (آب‌های معدنی یا آشامیدنی) دارای یک تاریخ انقضای مشخصی است و باید طبق یک سری اصول و نظارت‌های غذایی تولید شود؟

وی همچنین گفت: شاید به گوشتان خورده باشد که آب‌های معدنی به دلیل تولید مواد سرطان‌زا نباید مقابل نور خورشید قرار بگیرند و استفاده این محصول باعث می‌شود تا اثرات منفی بر بدن شما بگذارد.

حسن‌زاده تأکید کرد: اگر آب بیش از ۶ ماه در بطری‌های آب‌معدنی که مردم به‌طورمعمول از آن‌ها استفاده می‌کنند، نگهداری شود، احتمالِ آلودگی در آن‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد، بنابراین خانواده‌ها باید از استفاده مکرر این ظروف برای نگهداری آب در یخچال خودداری کنند.

وی تصریح کرد: ظروف بسته‌بندی باید محصول را از آلودگی و آسیب محافظت نماید و برای حمل‌ونقل و نگهداری مناسب، از ظروف یک‌بارمصرف برای بسته‌بندی آب‌معدنی استفاده شود و همچنین این ظروف باید از نوع مناسب برای مواد غذایی بوده و هیچ‌گونه اثر سوئی روی فرآورده نهایی نداشته باشد.

کارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با بیا ن اینکه، بسته‌بندی آب‌های معدنی، جزو مناسب‌ترین و سالم‌ترین نوع بسته‌بندی‌ها است، گفت: چنانچه بطری‌های آب‌معدنی در شرایط عادی نگهداری شوند، خطری مصرف‌کننده را تهدید نمی‌کند.

حسن‌زاده بیان کرد: ظروف بایستی دور از تابش مستقیم نور خورشید حمل‌ونقل گردد و در جای خنک و دور از یخ‌زدگی نگهداری شود تا باکتری‌ها قادر به رشد و تکثیر نباشند و ضمناً از محصول در برابر تغییرات شیمیایی و میکروبی و آسیب‌های فیزیکی در حمل‌ونقل محافظت شود.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه، حمل‌ونقل بسته‌های آب‌معدنی باید توسط کامیون‌های مسقف انجام شود، تصریح کرد: این پلاستیک‌ها پس از انقضا یا به‌ویژه هنگامی که در معرض گرما، از جمله نور خورشید و ماشین‌های داغ یا کامیون‌های ذخیره‌سازی قرار می‌گیرند، به مایع بطری نفوذ می‌کنند و سمیت موجود در مواد پلاستیکی وارد آب می‌شود و این نه تنها بر طعم آب تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند خطر جدی برای سلامتی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه، حتی یک بطری پلاستیکی کاملاً جدید که ساعت‌ها یا بیشتر در یک کامیون گرم می‌نشیند، می‌تواند ترکیبات نامطلوب و سمی در آب به وجود بیاورد، گفت: به‌عنوان یک قاعده کلی، زمانی که آب‌معدنی را خریداری می‌کنید، به مدت طولانی در معرض حرارت شدید قرار ندهید یا آن را خیلی نزدیک به مواد شیمیایی خانگی نگذارید و پس از باز شدن در بطری خود، آن را در یخچال قرار دهید.

شناسه خبر : 9329
تاریخ : 1402/4/15 07:14:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fz97aC
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #یخچال #آب #نظارت #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.