آخرین اخبار
دادستان بوشهر: صدور اسناد حد نگاری استان با جدیت پیگیری می‌شود
دادستان بوشهر گفت: صدور اسناد حدنگاری متر به متر اراضی کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری و یک برنامه حاکمیتی و فرا قوه‌ای است.

علی حسن پور، دادستان بوشهر در دیدار با بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: در صورت صدور اسناد حدنگاری برای مردم و دولت بسیاری از جرائم مانند تصرف عدوانی زمین، فروش مال غیرو... مرتفع می‌شود.

حسن پور ضمن تقدیر از حضور مدیرکل و روسای واحد‌های ثبتی در روستا‌ها افزود: همکاران ثبتی باید اهمیت و ضرورت اخذ سند رسمی اراضی را برای کشاورزان تشریح کنند تا کشاورزان بیش از پیش برای اخذ سند رسمی اراضی خودراغب و اقدامات لازم را بعمل آورند و کشاورزان بدانند با داشتن سند مالکیت بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی اقتصادی کشاورزان حل می‌شود و خدمات رسانی نیز به این عزیزان هدفمند خواهد شد.

وی افزود: دادستانی بعنوان مدعی العموم با تمامی دستگاه‌های دولتی استان در خصوص سند مالکیت اراضی خودشان مکاتبه کرده است و اگر مسئول اداره‌ای در این زمینه سهل انگاری کند قطعا بعنوان ترک فعل در حفظ و نگهداری اموال بیت المال مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بررسی کند اگر در خصوص صدور اسناد حدنگاری متر به متر استان موانع قانونی پیش بیاید در اولین قدم می‌بایست پرونده به دادستانی ارجاج شود تا راه حل منطقی و قانونی برای این موضوع پیدا شود و شاهد اتلاف وقت در این حوزه نباشیم.

حسن پور با اشاره به انتخاب معاون دادستان مرکز استان بعنوان قاضی حدنگار یادآور شد: به منظور تسریع در اجرای سند دار کردن زمین‌های دستگاه‌های دولتی و نیز زمین‌های کشاورزی، جلسات تخصصی و کارگرو‌های مختلف استانی و شهرستانی به صورت مداوم و مستمر برای رفع مشکلات موجود تا پایان سند دار کردن زمین‌ها برگزار شود تا این روند از سرعت خوبی برخوردار شود.

شناسه خبر : 7402
تاریخ : 1402/2/7 11:13:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xiV0nG
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دادستان بوشهر #صدور اسناد #حد نگاری #علی حسن پور #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.