گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
در انتظار امید واهی داشتن نارواست!
انتظار خود باید معقوله‌ای باشد که انسان را در رسیدن به اهداف مساعدت کند.

انسان برتر معمولا در موقعیت های مختلفی قرار می‌گیرد که از عاقبت آن غافل و نامطمئن برای رسیدن به خواسته‌هایش است! انتظار او اغلب سرشار از تشویش و اضطراب است.

و همواره با این پرسش روبه‌رو است که انتهای مسئله یا خواسته‌ی پیش آمده چیست؟!

این فرایند خود عاملی قدرتمند برای زایش باور است و آدمی را از هر آنچه که ایمان دارد دور می‌کند. زندگی روزمره از ارتعاشاتی تشکیل شده که تماما تحت اختیار انسان است.

یعنی اگر انسان برتر در یک موقعیتی قرار گرفته است که ذهن و روح و روان او را دچار تاریکی کرده با ارتعاش میتواند آن را به یک سرانجام خوب برساند و حتی برعکس. می‌تواند با یک دیدگاه منفی، 

می‌تواند زندگی نرمال خود را دچار تغییرات مخرب کند. این مورد نه تنها آسیب به خویشتن، بلکه برای اطرافیان او هم زیان بار است.

مسئله در حال حاضر چیست؟ - ارتباط بین ارتعاش و انتظار! چگونه؟

انسان برتر در بسیاری از موقعیت های زندگی خود انتظار را تجربه کرده است. این انتظار برای او گاه مطلوب و گاه نامطلوب بوده است. جدا از این که تلاش بسیار موثر است

اما گاهی پیش آمده که تلاش انسان برتر کاملا مفید و پر بار بوده اما نتیجه مطلوب نبوده.

دلیل روشن مسئله فوق این است که در روند گذر انتظار، چون انسان برتر از خود ارتعاش و نیروی منفی ابراز کرده و زندگی کوتاهش را صرف اضطراب کرده است

پس قطعا هم نتیجه مطلوب و دلخواهش حاصل نمی‌شود. چرا که انسان هر چه در ذهنش گذرد یا در دل روان کند همان هم انعکاس یافته و به خودش بازمیگردد.

چه بسا افرادی بوده‌اند و هستند که در پیچیده ترین حالات و زندگی خود توانسته‌اند که شیرینی ارتعاش مثبت را با انتظار در هم آمیخته و تجلی خواسته ی خود را در زیستن خویش نظاره کنند.

فی‌النهایه زمانی که برای رسیدن اهداف در انتظار کوتاه یا بلند به سر می‌برید، تشویش و دل مشغولی را از خود رهانیده و نشاط و نگرش مثبت و باور قلبی را به اندیشه‌ی خود 

راه دهید تا مستقیما هر آنچه را که مطلوب خود می‌پندارید، کسب نمایید.

شناسه خبر : 11008
تاریخ : 1402/6/22 06:39:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/QO4bMv
نویسنده خبر :
X

🔶پریا رحیمی
🔹خبرنگار
🔹نماینده رسمی انتشارات حوزه مشق
🔹دانشجوی کارشناسی ادبیات فارسی 
🔹شاعر 
🔹مولف ۱۱ کتاب (مستقل و مشترک) 
🔹سردبیر گاهنامه نوای شاعرانه 
🔹نویسنده کتاب مجموعه اشعار اشک سپیدار
🔹عضو روابط عمومی جشنواره جهانی شعر سبزمنش

 
 
برچسب ها #انتظار #ارتعاش #دریاکنار #اجتماعی #انسان برتر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.