آخرین اخبار
در جلسه هیئت دولت صورت گرفت: ضرب الاجل رئیس جمهور درباره بانکهای ناموفق
رئیس جمهور بانک مرکزی مرکزی را مکلف کرد گزارش ناترازی برخی بانک‌ها را در اولین جلسه هیئت دولت ارائه کند. همچنین وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی موظف شدند گزارشی درباره بانک‌هایی که وظایف خود را در خصوص تسهیلات مسکن عمل نکرده اند به دولت ارائه کنند

در جلسه عصر امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برگزار شد، رئیس جمهور بانک مرکزی را مکلف کرد با توجه به دستور ابتدای سال مبنی بر ضرورت رفع ناترازی بانکها؛ گزارش اولیه در راستای اجرای این دستور را در اولین جلسه هیئت دولت ارائه کند.

وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی هم موظف شدند ظرف مدت ده روز از بانک‌هایی که وظایف خود را در خصوص تسهیلات مسکن عمل نکرده اند گزارشی تهیه و ارائه کنند. 

آقای رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت موضوع تامین مسکن نزد دولت، به برگزاری ماهانه جلسات شورای‌عالی مسکن اشاره کرد و افزود: دولت تاکید دارد که نظام بانکی به مسئولیت‌های خود برای حل مسائل مردم عمل کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین حسینی، آماده سازی زیرساخت‌ها و تسهیل این سفر برای زائران حسینی را از وظایف دولت عنوان کرد و گفت‌: برگزاری این رویداد بزرگ و سفر ارزان، آسان و دلنشین برای زائران، کمک و تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

آقای رئیسی همچنین «سازمان نهضت سواد آموزی» را یکی از سازمان‌های برآمده از انقلاب اسلامی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت استمرار مسیر و حرکت این سازمان در کاهش روند بی‌سوادی در کشور، خواستار اتخاذ رویکردی جهادی در این زمینه شد.

دراین جلسه آقای اوجی وزیر نفت نیز با اشاره به آماده‌سازی و تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی و بهره‌برداری رسمی آن در روز آتی، گفت: قرارداد ساخت این سازه ۱۴۰۰ تنی با شرکت‌های شل و توتال منعقد شده بود که آن را نیمه‌کاره رها کردند، اما پس از یک وقفه ۲۰ ساله این پروژه به‌دست متخصصان و مهندسان ایرانی ظرف مدت ۲ سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگردی نیز با اشاره به بازدید خود از یک روستا که همه بانوان آن از فعالین و شاغلین صنایع دستی هستند و محصولات کم‌نظیر تولید می‌کنند، بر ضرورت تقویت و حمایت از بخش صنایع دستی کشور و اقلام تولید شده در این بخش تاکید کرد.

آقای خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم در این جلسه گزارشی از برگزاری نمایشگاه «روایت خدمت» و ارائه بخشی از اقدامات و خدمات دو ساله گذشته دولت در این نمایشگاه هم‌زمان با هفته دولت ارائه کرد.

آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز از اقدامات این وزارتخانه در تسهیل حمل و نقل و جابجایی زائرین زیارت اربعین در مسیر‌های هوایی، زمینی و ریلی گزارش داد.

در پایان این جلسه نیز آقای احمد مومنی دبیر هیئت عالی گزینش، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این هیئت ارائه کرد.

شناسه خبر : 10620
تاریخ : 1402/6/5 20:15:06
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/UoRa5Q
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رئیس جمهور #بانک مرکزی #ناترازی #وزیر اقتصاد #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.