گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
درسایه ضعف نظارتی؛ شهرداری دلوار اقدام به تصرف ساحل با ایجاد ایستگاه عوارضی در ورودی ساحلِ دلوار نموده و از مردم عوارض دریافت می کند
یکی از نکاتی که دریاکنار همواره بدان تاکید داشته و برآن اصرار دارد، احقاق حق مردم از مسئولان می باشد.

روزهای منتهی به عید، مطلبی را منتشر کردیم که دریافت عوارض از مردم با ایجاد عوارضی در تنها معبر منتهی به ساحل دلوار را غیر قانونی تشریح کردیم، اما این مهم توسط نهادهای امنیتی و نظارتی در اولویت قرار داده نشده و موجبات اخذ عوارض از مردمان را تا به امروز فراهم آورد.

اینکه یک مجموعه عمومی به صرف اینکه سرویس بهداشتی و پارک ایجاد نموده است، تنها ورودی به ساحل دلوار را با ایستگاه عوارضی بسته و اقدام به اخذ عوارض از مراجعین می نماید، نشان دهنده ضعف نظارتی شدید در استان بوشهر می باشد.

کارشناسان حقوقی شهرداری دلوار در اظهار نظرهایی تعجب برانگیز اشاره داشته اند که بلوار منتهی به ساحل را شهرداری دلوار ایجاد نموده است، پس بستن راه ورودی به ساحل دلوار و اخذ عوارض منع قانونی ندارید، با تفسیر صورت گرفته توسط ایشان و ضعف عملکردی مجموعه های نظارتی از فردا در سراسر استان بوشهر با شهرداری هایی روبرو می شویم که ساحل را به روی مردم با ایستگاه عوارضی بسته و اقدام به اخذ عوارض می نمایند، چه بسا که در خیابان ها هم این فرایند رقم خورد.

البته نمی شود ضعف عملکردی بخشدار و فرماندار را در ارائه تاییدیه های لازم نسبت به این فرایند خارج از عرف را نادیده گرفت، هر چند بخشدار دلوار این تاییدیه را برای ایام نوروز دانسته و اخذ عوارض بعد از تعطیلات را تخطی از قانون دانسته اند، اما باید خدمت ایشان عرض کنیم تاییدیه شما برای ایام نوروز هم زیر پا گذاشتن قانون بوده و اخذ عوارض بابت ساحلی که برای مردم می باشد، غیر منطقی به نظر می رسد.

البته با انتصابات غلط صورت گرفته در یک سال و نیم اخیر، بیش از این هم نمی شود توقع داشت، چرا که اگر مبنا و معیار عملکردی مردم باشند هیچ وقت چنین فرایندهایی رقم نمی خورد و در سایه ضعف نظارتی هم شهرداری دلوار اقدام خارج از عرف تصرف ساحل با ایجاد ایستگاه بازرسی را رقم نمی زد.

امید آن داریم، مجموعه های ذی ربط به موضوع ورود کرده، کلیات آن را بررسی کرده و با متخلفین برخوردهای لازم صورت پذیرد.

شناسه خبر : 7054
تاریخ : 1402/1/26 17:05:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/TV7i41
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دلوار #شهرداری #عوارض #ساحل #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.