گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
دفترچه راهنمای ثبت‌نام منتشر شد؛ ثبت‌نام آزمون پروانه وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه آغاز شد
ثبت‌نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت اسفند سال ۱۴۰۲ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه آغاز شد

دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت اسفند سال ۱۴۰۲ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، در اجرای بند «ب» ماده ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ اجرای قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار (مصوب ۱۴۰۱) و ماده ۵ این قانون و قانون استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، با توجه به شرح، شرایط و موارد زیر اقدام به برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت می کنند.

مستندات قانونی:

الف - ماده ۵ قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار:

تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۳۷۶/۰۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن الحاق می شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام کنند. داوطلبانی که حداقل ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند به عنوان پذیرفته شده جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می‌شود.

نظارت بر اجرای این تبصره بر عهده قوه قضاییه است و قوه مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از برگزاری آزمون، رأسا به برگزاری آن اقدام کند. استنکاف از اجرای این حکم جرم محسوب و مرتکب به مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

تبصره ۲ - برای مشمولان بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که مقرر می دارد «قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه مکلفند ۳۰ درصد از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک سردفتری، صدور پروانه وکالت مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ۱۰ درصد آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»، نصاب مذکور در تبصره یک حداقل ۶۰ درصد است.

ب - طبق قانون استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ منظور از امتیاز میانگین نمرات میانگین وزنی نمرات ترازشده است.

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت‌نام در آزمون وکالت:

۱) تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.

۲) اعتقاد و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام.

۳) اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و قانون اساسی.

۴) داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی یا بالاتر حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی ( از دانشکده های داخل یا خارج کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تأیید مرجع صالح (ملاک فارغ التحصیلی داوطلب تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ است).

تبصره ۱: مرکز وکلا مکلف است به منظور احراز شرایط فوق از مراجع ذیصلاح مربوطه استعلام کند و مراجع مزبور مکلفند حداکثر ظرف مدت ۲ ماه پاسخ لازم را اعلام کنند.

تبصره ۲: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تأیید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر رشته های فوق الذکر هستند، در صورت شرکت در آزمون مدرک بالاتر آنان جایگزین مدرک مرتبط کارشناسی نخواهد شد و مورد پذیرش نیست؛ بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری کنند.

تبصره ۳: مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۴: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی را گذرانده باشند، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

تبصره ۵: دارندگان مدارک کارشناسی ارشد پیوسته حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، با مدرک کارشناسی مرتبط، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

تذکر: (مدارک معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی «داخلی سازمان ها» پذیرفته نیست.)

۵) داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه وکالت.

تبصره ۱: شرکت در آزمون برای افرادی که در زمان آزمون شرط سنی را ندارند اما در زمان صدور پروانه (در صورت قبولی در فرایندهای آزمون و احراز صلاحیت) شرط سنی را داشته باشند، بلامانع است.

۶) داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱

۷) عدم سوءپیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.

۸) عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تأیید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق.

۹) عدم اشتغال اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی در وزارتخانه‌ها، سازمان ها، ادارات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلابی، شهرداری ها و مؤسسات مأمور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به سردفتری یا دفتریاری در زمان صدور مجوز و پس از آن مادامی که شخص به وکالت موضوع این آیین‌نامه اشتغال دارد.

تبصره ۱: مشاغل آموزشی یا پژوهشی در دانشگاه ها از مقررات شرایط فوق مستثنی هستند.

۱۰) نداشتن سوءشهرت.

۱۱) داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی.

۱۲) عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضایی یا خدمات دولتی یا وکالت دادگستری.

تبصره ۱: داوطلبانی‌که موفق به کسب حد نصاب تراز در مرحله آزمون کتبی می‌شوند برای اخذ پروانه وکالت باید شرایط مقرر در ماده ۵ آیین نامه اجرایی مرکز وکلا و سایر قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه وکالت و مفاد آنها را دارا باشند، آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت‌نام در آزمون بر عهده داوطلبان است و مسؤولیت عدم احراز شرایط در قوانین مذکور متوجه ایشان خواهد بود. همینطور قبولی در هر یک از مراحل آزمون برای شرکت کنندگانی که شرایط ذکرشده در قوانین و آیین نامه‌های مربوطه را نداشته باشند، هیچگونه حقی ایجاد نمی‌کند.

مدارک لازم جهت ثبت‌نام:

داوطلبان لازم است تصویر اسکن شده عکس خود را در هنگام ثبت‌نام در سامانه بارگذاری کنند:

عکس پرسنلی با مشخصات زیر:

عکس ۴×۳ رنگی پرسنلی تمام رخ با زمینه سفید که در سال ۱۴۰۲ گرفته شده باشد (با رعایت تمام شئونات اسلامی) و اندازه آن حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels با فرمت jpg و حجم فایل ذخیره شده آن نباید از ۱۵ کیلوبایت کمتر و از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد، تهیه کنند. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حاشیه های اضافه عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود، رخ داده است، تأکید می‌شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس داوطلب ارسال نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی، فرد متقاضی به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد و از ادامه مراحل آزمون توسط داوطلب جلوگیری خواهد شد.

امتیازات و سهمیه‌های قانونی:

الف) با توجه به تصویب قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران و با توجه به مفاد ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه بند چ ماده مذکور که به موجب آن بند چ به عنوان ماده ۵۹ مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شده است، گزینش متقاضیان واجد شرایط براساس ماده ۵۹ مکرر قانون خدمات رسانی به ایثارگران صورت می گیرد.

هر یک از افراد متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می توانند براساس شرایط خود به شرح مندرج در بندهای ۱ تا ۶ زیر، متقاضی استفاده از سهمیه شوند:

۱. فرزندان و همسران شهدا

۲. جانبازان با حداقل ۱۰ درصد

۳. آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت

۴. رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه

۵. همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر

۶. فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی.

تبصره ۱: با توجه به مفاد بند چ ماده ۸۸ الحاقی به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به، ایثارگران پدر و مادر شهدا مشمول سهمیه ایثارگری نیستند.

تبصره ۲: شرط سنی در خصوص ایثارگران اجرا نخواهد شد.

ب) مراجع ذیصلاح جهت تأیید سهمیه ایثارگری:

معاونت منابع انسانی کل وزارت دفاع و پشتیبانی، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت نیروی انسانی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونت منابع انسانی کل نیروی انتظامی، معاونت منابع انسانی کل ارتش، معاونت سرمایه انسانی کل سازمان بسیج مستضعفین، مرکز عملیات و خدمات نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران.

۱. داوطلبان ضروری است تا پایان مهلت ثبت‌نام نسبت به تعیین وضعیت ایثارگری خود اقدام کنند. پس از پایان مهلت ثبت‌نام هیچ‌گونه اقدامی امکان‌پذیر نیست.

۲. با توجه به مشکلات پیش آمده در سالهای گذشته، قبل از ثبت درخواست اعمال سهمیه به ارگان صادرکننده ایثارگری مراجعه کرده و از تأیید سهمیه ایثارگری خود از ارگان مربوطه اطمینان حاصل کنند. پس از اعلام نتایج آزمون سهمیه ایثارگری داوطلبان از ارگان مربوطه استعلام می شود و در صورت عدم تأیید، قبولی داوطلب کأن لَم یکُن است.

۳. مناطق عملیانی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.

۴. همسران رزمندگان (متقاضیانی که همسران آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه هستند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نیستند.

۵. کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا متقاضیان باید برای این آزمون، کد پیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبتنام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج کنند.

۶. به موجب الحاق بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد ششگانه فوق هستند.

۷. اعمال سهمیه ایثارگری برای افراد از طریق استعلام از ارگان مربوط توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد و در نهایت تأیید نهایی بررسی واجد شرایط بودن پذیرفته شدگان برای استفاده از سهمیه ایثارگران با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است.

۸. چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.

۹. نظر به اینکه پذیرش متقاضیان در سهمیه انتخابی آنان صورت می گیرد، ضروری است متقاضیان ارجمند هنگام ثبت نام در انتخاب گزینه سهمیه عادی یا ایثارگران دقت کنند.

نحوه ثبت‌نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت اسفند سال ۱۴۰۲ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

۱) کلیه متقاضیان ثبت‌نام در آزمون وکالت در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید از چهارشنبه ۲۰ دی ماه تا سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی ثبت‌نام آزمون سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در پایان ثبت‌نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری کنند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی است و داوطلبان لازم است از طریق درگاه اینترنتی مذکور نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند و ثبت‌نام به غیر از روش فوق غیرقابل قبول است.

۲) متقاضیان در هنگام ثبت‌نام، حق انتخاب صرفاً یک استان (با اولویت داوطلبان بومی) جهت انتخاب حوزه قضایی محل خدمت را دارا هستند.

۳) پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی:

متقاضیان واجد شرایط باید نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام به مبلغ ۴۴۰ هزار تومان (۴.۴۰۰.۰۰۰ ریال) به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام کنند.

تذکر: متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و از موکول کردن آن به روزهای پایانی خودداری کنند. به ثبت‌نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و هزینه ثبت نام به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.

زمان آزمون و نحوه اخذ کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت اسفند سال ۱۴۰۲ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت اسفند سال ۱۴۰۲ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

مواد و منابع امتحانی در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت اسفند سال ۱۴۰۲ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه درج شده است. قوانینی که دارای اصلاحات و الحاقات هستند باید توسط داوطلب مورد مطالعه قرار گیرد.

تذکرات مهم:

ثبت نام در آزمون و شرکت در آن، حتی کسب بالاترین نمره در بین شرکت کنندگان زمانی مؤثر خواهد بود که متقاضی واجد کلیه شرایط اعلام شده در دفترچه راهنما باشد. در غیر اینصورت پرونده متقاضی در هر مرحله که باشد، کأن لَم یکُن تلقی شده و از آنجا که ثبت‌نام وی با اطلاعات غلط صورت گرفته، حقی برایش ایجاد نکرده و پرونده وی مختومه می‌شود. هیچ وجهی از وجوه دریافتی نیز به وی مسترد نخواهد شد.

به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد. وجه پرداختی صرفاً برای شرکت در آزمون کتبی دریافت می‌شود و پرداخت هزینه شرکت در سایر مراحل ارزیابی نیز بر عهده داوطلبان است.

داوطلب باید در تاریخ اعلام شده نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه امتحان اقدام کرده و در زمان امتحان، در محل حوزه‌هایی که برای او تعیین می شود (که ممکن است لزوماً شهرستان محل اقامت وی نباشد) حضور یافته و به سؤالات آزمون پاسخ دهد.

مطابق ماده ۹ آیین نامه اجرایی مرکز، صلاحیت داوطلبان توسط هیات تعیین صلاحیت رد یا تأیید خواهد شد، ضمن آن که آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت‌نام در آزمون، بر عهده داوطلبان است و مسؤولیت عدم احراز شرایط طبق قوانین مذکور، متوجه ایشان خواهد بود.

پذیرفته شدگان پس از تأیید صلاحیت‌ توسط هیات تعیین صلاحیت مرکز به کارآموزی معرفی می‌شوند. این افراد موظفند به مدت ۱۸ ماه علاوه بر انجام تکالیف آموزشی، تحت نظر وکیل سرپرست مطابق با قوانین و مقررات حاکم به کارآموزی و وکالت در برخی دعاوی بپردازند. کارآموزان پس از طی موفقیت‌آمیز دوره کارآموزی و قبولی در ارزیابی‌هایی حین و پایان این دوره موفق به کسب پروانه وکالت پایه یک می‌شوند.

در صورت تأخیر غیرموجه بیش از یکسال در مجموع مراحل کارآموزی و تحلیف، قبولی آنان کأن لَم یکُن خواهد شد. مرجع تشخیص موجه بودن غیبت، این مرکز است.

کلیه اطلاع‌رسانی‌ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون، زمان ثبت‌نام حضوری قبول‌شدگان آزمون کتبی، زمان احراز صلاحیت عمومی و سایر مراحل از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به نشانی www.۲۳۰۵۵.ir انجام خواهد شد.

درصورت عدم اطلاع متقاضی از هر یک از مراحل مذکور، مسؤولیت آن متوجه وی است و هیچ‌گونه حقی برای تکرار هیچ یک از مراحل فوق برای او نخواهد بود. این مرکز نیز هیچ‌گونه تعهدی برای تکرار مراحل گذشته نخواهد داشت.

درخواست استفاده از سهمیه ایثارگری فقط در زمان ثبت‌نام اولیه امکان‌پذیر بوده و بعد از آن هیچ‌گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد شد.

ویرایش اطلاعات ثبت‌نام اعم از ثبت سهمیه ایثارگری، تغییر استان محل خدمت و... پس از پایان مهلت ثبت‌نام به هیچ وجه مقدور نیست و مسؤولیت صحت اطلاعات واردشده بر عهده داوطلب است.

با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص ثبت اشتباه اطلاعات ثبت‌نامی، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود، رخ داده است، تأکید می‌شود داوطلب حتما اقدام به کنترل اطلاعات ثبت‌نامی کند. مسؤولیت ثبت اطلاعات اشتباه بر عهده داوطلب است.

صدور هرگونه اطلاعیه در خصوص آزمون، در درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به نشانی www.۲۳۰۵۵.ir و سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org معتبر خواهد بود.

تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود. بنابراین متقاضیان باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها، محدودیت‌های فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه استانی ثبت‌نام نمایند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند.

محاسبه نمرات براساس قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار (مصوب ۱۴۰۱) و ماده ۵ این قانون و قانون استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انجام خواهد شد.

تشخیص معتبر بودن کلیه مدارک و گواهی‌های داوطلب با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده خواهد بود.

هنگام ثبت‌نام باید اصل مدارک موردنظر فقط اسکن و به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ارسال شود.

ارسال اصل یا تصویر هیچ یک از مدارک یادشده به مرکز تا زمان اعلام نتیجه مرحله اول آزمون ضرورت ندارد.

همه قوانین و مقررات داخلی مرکز برای تمام داوطلبین و پذیرفته شدگان لازم الاتباع است و تغییرات آتی در قوانین و مقررات به منزله سلب حق مکتسبه نبوده و رعایت آنها نیز الزامی خواهد بود. کلیه داوطلبین نیز موظف هستند دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط با مرکز علی الخصوص آیین نامه اجرایی مرکز ماده ۱۸۷ قانون برنامه توسعه مصوب ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ و دستورالعمل کارآموزی وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه مصوب ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ را مطالعه کنند.

قبولی داوطلب در آزمون کتبی در صورت عدم احراز شرایط مندرج در قوانین، دستورالعمل ها و آیین نامه‌های مرتبط با مرکز، هیچ‌گونه حقی مبنی بر پذیرش وی ایجاد نمی کند.

عدم توجه به اطلاعیه های مرکز در فرآیند جذب و عدم پیگیری از سوی داوطلب در تمام مراحل به منزله انصراف بوده و هیچگونه عذری در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.

داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را علامتگذاری کند سپس براساس شدت معلولیتی که سازمان بهزیستی تأیید خواهد کرد، خدمات و تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه خواهد شد. مفروض است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچگونه سهمیه فوق العاده ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.

آن دسته از متقاضیانی که شرایط لازم برای اخذ پروانه وکالت را ندارند، جهت کسب آمادگی و ارزیابی علمی خود می توانند در آزمون شرکت کنند و هیچ گونه حقی برای آنها ایجاد نمی کند.

صرفا داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، دارای پروانه وکالت یا کارآموزی هستند، مجاز به ثبت درخواست انتقالی (تغییر حوزه) هستند.

تبصره: داوطلبان آزمون های گذشته که پروانه کارآموزی یا وکالت ندارند، به هیچ عنوان تا قبل از صدور پروانه اجازه ثبت درخواست انتقالی (تغییر حوزه) را ندارند.

تبصره: متقاضیان انتقالی الزاماً باید قسمت مربوطه در فرم ثبت نام را تکمیل کنند و هرگونه درخواست فیزیکی و کتبی دیگر بلااثر خواهد بود.

کلیه داوطلبان موظف هستند موارد مندرج در دفترچه راهنمای آزمون را مطالعه کنند. مسؤولیت مشکلات بعدی ناشی از عدم اطلاع از ضوابط درج شده بر عهده داوطلب خواهد بود.

شناسه خبر : 13345
تاریخ : 1402/10/20 18:38:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jWTtWr
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پروانه #وکالت #کارشناس رسمی #آزمون وکالت #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.