آخرین اخبار
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد
هفتم آبان ماه سال جاری روز پرکار اورژانس هوایی بوشهر رقم خورد

به گزارش دریاکنار؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: گروه پروازی پزشکی اورژانس بوشهر در هفتم آبان ماه سال جاری تمام تلاش خود را به کار بستند تا عملیات پیوند عضو قطع‌شده به‌موقع صورت گیرد
دکتر سید حسین موسوی گفت: در این حادثه دست مرد جوان در اثر گیرکردن در ماشین‌آلات کشاورزی قطع‌شده و به‌صورت و دیگر اعضای وی نیز آسیب‌رسیده بود.
دکتر موسوی افزود: با توجه به زمان طلایی در این نوع مصدومیت‌ها تیم فوریت‌های پزشکی به وسیله‌ی بالگرد اورژانس بوشهر بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر به پرواز درآمد و با یک برنامه‌ریزی دقیق از طرف ستاد هدایت بیماران مصدوم را به مرکزی با تجهیزات موردنیاز منتقل نمودند.
دکتر سید حسین موسوی در این مأموریت عنوان کرد: مصدوم خونریزی شدید داشت و وضعیت حیاتی او در معرض تهدید بود. تیم پروازی پزشکی فوراً به محل حادثه اعزام شدند و با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته، به‌سرعت خونریزی را کنترل کردند. این اقدام به‌موقع باعث شد تا بیمار در حالت پایداری قرار بگیرد و از دست دادن خون بیشتر جلوگیری شود.
دکتر موسوی خاطرنشان کرد: تیم پروازی پزشکی روزبه دهباشی و حبیب شنبدی در این مأموریت سخت با اقدامات به‌موقع، توانستند جان بیمار را نجات دهند و سپس مصدوم پس از پایداری علائم حیاتی و کنترل خونریزی به همراه عضو قطع‌شده جهت پیوند به شیراز منتقل کنند.
رئیس اورژانس استان گفت: این عملیات انتقال در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد تا عضو قطع‌شده بتواند به بهترین شکل درمان شود و از دست دادن آن جلوگیری شود.

 

منبع: روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی

شناسه خبر : 12097
تاریخ : 1402/8/8 11:05:52
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/vG9A85
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #اورژانس #دانشگاه علوم پزشکی #مدیر حوادث #اورژانس هوایی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.