آخرین اخبار
رئیس دانشگاه خلیج فارس برای گفتگو در خصوص بودجه دانشگاه با رئیس امور آموزش سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد
در این نشست محمد مدرسی رییس دانشگاه خلیج فارس گزارش مبسوطی را از وضعیت بودجه ای و کسری ها و مشکلات مربوطه به رئیس امور آموزش سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه کرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس تاکید کرد:  فلسفه وجودی دانشگاه ها آموزش و پژوهش می باشد  و عدم انجام مناسب  آن به دلیل مشکلات مالی، هزینه های تورمی سرویس دهی امر آموزش و پژوهش را با مشکل مواجه ساخته است. 

دکتر مدرسی یادآور شد: عدم تخصیص کامل ماهانه اعتبار بودجه‌ای که از پایه ناچیز دیده شده در ۷ ماه گذشته سال جاری معادلات دانشگاه را با مشکلات  عدیده ای روبرو کرده است. 

رئیس دانشگاه خلیج فارس تاکید کرد: تاکنون بدهی دانشگاه به شرکت‌های خدماتی مقدار قابل توجهی است که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ارایه خدمات دانشگاه شود. وی یادآورشد: با توجه به کمبود تخصیص ماهانه توان پرداخت حقوق نیروهای شرکتی نداشتیم که البته بنا به قرارداد با پیمانکار، دو ماه گذشته پرداخت حقوق نیروهای شرکتی  دانشگاه توسط پیمانکار پرداخت شده است ولی تداوم عدم تخصیص مناسب ماهانه قطعا باعث مشکلات جدی خواهد شد. 

وی تاکید کرد: دانشگاه خلیج فارس به عنوان مولود انقلاب اسلامی جزو دانشگاه های جوانی است که بهترین کیفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی را به جامعه و صنعت تحویل می دهد و تعدادی از دانشمندان برتر و پر استناد جهانی در این دانشگاه فعالیت می کنند و در آخرین رتبه بندی های تایمز نیز در زمره برترین دانشگاه های جوان قرار گرفته است. 

ایشان افزود: این دانشگاه به دلیل واقع شدن در اقلیم گرم و مرطوب  با گرمای شدید روبرو است و این امر فرسایش تجهیزات و سیستم سرمایشی را تسریع می کند. بنابراین سالیانه بخش اعظم بودجه این دانشگاه به امر  تعویض مکرر سیستم سرمایشی و تجهیزات هزینه می شود. 

مدرسی بیان داشت: ضروری است در چند ماه مانده به پایان سال، بودجه‌ ی ماهیانه بصورت کامل تخصیص داده شود. متاسفانه بودجه این دانشگاه از پایه ضعیف دیده شده است و اگر تخصیص ماهانه بودجه هم کامل نباشد مجموعه دانشگاه را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. وی تاکید کرد باید تلاش شود بودجه سال ۱۴۰3 دانشگاه به صورت واقعی پیشنهاد و تصویب شود.
در ادامه این نشست دکتر خواجه سروی ضمن تبریک به دانشگاه خلیج فارس برای حضور در بین دانشگاه های جوان مطرح کشور و همچنین حضور دانشمندان پر استناد  در این دانشگاه گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، دانشمندان ما در تمامی عرصه های دانش بشری حضور فعال و پر رنگی دارنند و شایسته که توجه ویژه ای به آنها شود. وی افزود:  سعی و تلاش خود و تیم برنامه و بودجه جهت افزایش بودجه سال آتی دانشگاه خلیج فارس و همچنین تخصیص منظم و کامل بودجه آن خواهد بود و در آینده نزدیک سفری به دانشگاه خلیج فارس خواهم داشت واز نزدیک امکانات، تجهیزات وزیر ساخت های آن بازدید خواهم داشت و انشاالله در آن جلسه  با مدیران دانشگاه، مسایل و مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

شناسه خبر : 12026
تاریخ : 1402/8/6 07:44:07
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ny7AmR
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #رئیس دانشگاه خلیج فارس #رئیس امور آموزش #سازمان برنامه و بودجه #بودجه #دانشگاه

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.