آخرین اخبار
رئیس سازمان پدافند غیرعامل: ۱۰ حمله راهبردی و سایبری در سال گذشته کشف و خنثی‌سازی شد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از کشف و خنثی‌سازی ۱۰ حمله راهبردی و سایبری اساسی دشمن در سال گذشته خبر داد و گفت: شناخت الگو‌ی تهدید‌های مدرن از تکالیف سازمان پدافند غیرعامل و رسانه‌هاست.

سردار غلامرضا جلالی امروز دوشنبه، ۱ آبان ۱۴۰۲ در یک نشست خبری با محکوم کردن شهادت جمعی از خبرنگاران در جریان جنایات رژیم صهیونیسیتی گفت: ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا تلاش کرد رعب و وحشتی در منطقه ایجاد کند و تصور می‌کرد جایگاه امنی برای خود فراهم کرده و مدعی بازدارندگی امنیتی بود.

وی با بیان اینکه استراتژی رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته پیش‌دستانه و تهاجمی بوده است گفت: تفکر مقاومت در لبنان توانست ارتش این رژیم را تحقیر کند و امروز قدرت بازدارنده‌ای در لبنان مشاهده می‌شود.

جلالی افزود: امروز با رشد حماس و مقاومت شاهد تهاجم ترکیبی از سوی حماس هستیم که بزرگترین حمله به رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود و این رژیم با حمایت آمریکا ناچار به حمله و بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان‌های دفاع غیر نظامی در دنیا مشابه سازمان پدافند غیرعامل از غیر نظامیان دفاع می‌کند و ما از این گونه سازمان‌ها می‌خواهیم کشتار غیر نظامیان در غزه را بررسی و دنبال و رژیم صهیونیستی را در جهان محکوم کنند.

جلالی با بیان اینکه در سال گذشته با کمک دستگاه‌های اطلاعاتی موفق شدیم ۱۰ حمله راهبردی و سایبری اساسی دشمن را قبل از حمله کشف و خنثی کنیم گفت: با اذعان دستگاه‌های اطلاعاتی و با اقدامات پیشگیرانه توانستیم از این حملات به طور قطعی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه «ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید» شعار بیستمین سالگرد تأسیس سازمان پدافند غیرعامل است گفت: شناخت الگو‌های تهدید‌های مدرن از تکالیف این سازمان و رسانه‌هاست.

جلالی افزود: در هفته پدافند غیرعامل ۵ سطح برنامه از جمله سطح ملی با حضور مدیران ارشد، سطح دستگاهی، شهری و برنامه مشترک با نیرو‌های مسلح خواهد بود. قریب به ۵ هزار برنامه با موضوعات مختلف در این هفته پیش بینی شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به جزئیات برنامه‌های این سازمان افزود: برای ۳۰ استان کشور به جز تهران تمام جزئیات مربوط به تهدیدات، آسیب‌پذیری‌ها مطالعه شده است و اولویت‌های اقدام برنامه‌ریزی شده است. برای ۵۵ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز به صورت دقیق مطالعه شده که ۱۸ شهر به نتیجه رسیده و مابقی در دست اقدام است.

جلالی گفت: اولین موضوع راهبردی که امسال با آن روبرو هستیم قانون پدافند غیرعامل است که امسال به تصویب رسید. کمیته دائمی یا شورای‌عالی پدافند غیر عامل با ۷ عضو از عالی‌ترین مراجع برای تصمیم‌گیری تشکیل شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به طراحی مرکز دفاعی سایبری کشور گفت: این پروژه در حال پیاده‌سازی و اجراست و تا پایان امسال به سرانجام خواهد رسید.

تجهیز ۵ شهر به تجهیزات تشخیص پرتو‌های رادیواکتیو

وی گفت: در بحث هسته‌ای توانستیم تجهیزات تشخیص پرتو‌های رادیواکتیو را به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بسازیم و برای شهر‌هایی که دارای زیرساخت‌های هسته‌ای هستند آماده کنیم و اولین بار این تجهیزات تولیدشده در اختیار ارگان‌های ذی‌ربط قرار گرفته است.

جلالی گفت: اراک، بوشهر، اصفهان، تهران، کاشان مجهز به تجهیزات تشخیص پرتو‌های رادیواکتیو است تا اگر نشتی یا مشکلی پیش آید به موقع وارد عمل شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: بعد از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) ۵ حرم از جمله حرم امام رضا علیه السلام، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران، حرم شاه عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام و حرم شاهچراغ علیه السلام مورد مطالعات پدافند غیرعامل قرار گرفت؛ بخشی رو به اتمام و بخشی به تازگی آغاز شده است تا بتوانیم امنیت را ارتقا دهیم و دفاع بهتری انجام دهیم.

وی گفت: در حوزه شهری، ۵۱ شهر به تجهیزات تقویت آتش نشانی در مقابله با آلودگی شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای مجهز شده است.

سردار جلالی با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌های متنوع از دیگر برنامه‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور است گفت: مانور‌ها و رزمایش‌های مختلفی تا پایان امسال انجام می‌شود.

در پایان این نشست خبری از پوستر اصلی هفته سازمان پدافند غیرعامل رونمایی شد.

 

منبع: خبرگزاری میزان

شناسه خبر : 11917
تاریخ : 1402/8/1 12:07:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fqYxak
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #رئیس سازمان پدافند غیرعامل #کشف_خنثی سازی #راهبردی #سایبری #پدافند غیرعامل

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.