آخرین اخبار
رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان بوشهر: کاندیداها به موازین قانونی پایبند باشند
رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان بوشهر گفت: از همه کاندیداهای انتخابات تقاضا داریم پایبند به موازین قانونی باشند.

مهدی مهرانگیز  در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به اهمیت انتخابات اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر به برکت نظام جمهوری اسلامی افراد به صورت حضوری نسبت به انتخاب موکلان خود اقدام می‌کنند در حالی که قبل از انقلاب یا انتخابات نبود یا اگر بود به صورت فرمایشی کسی معرفی می‌شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی می‌فرماید: «آحاد ملت برای تعیین سرنوشت خودشان در انتخابات شرکت کنند حتی افراد منتقد نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و به اشخاصی که دیدگاه مشابه خودشان دارند رأی دهند.»

مهدی مهرانگیز در ادامه با اشاره به اینکه انسان نباید با تخلف حق کسی را تضعیف کند، گفت: از زمانی که اشخاص برای نامزدی انتخابات ثبت نام می‌کنند تا زمانی که رأی گیری برگزار می‌شود همه حق الناس است و الان که زمان رسمی تبلیغات آغاز نشده چنانچه کاندیدی تبلیغاتش را آغاز کند مصداق تضیع حق الناس است و نباید با کار خلاف جنبه مثبت به عمل خود داد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان بوشهر افزود: حسب قانون زمان رسمی تبلیغات ۸ روز قبل از روز رأی گیری است و تبلیغات هم در فضای مجازی و هم فضای حقیقی رصد می‌شود و دادگستری هم حسب ماده ۲۰ قانون انتخابات شعب ویژه‌ای را برای جرایم انتخاباتی تعیین کرده است که سریعاً به این جرایم رسیدگی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: بیشتر مجازات جرایم انتخاباتی مجازات درجه ۶ است و برای کارکنان دولت انفصال از ۶ ماه تا یک سال است و در برخی موارد علاوه بر مجازات درجه ۶ یا درجه هفت، ۲ دوره محرومیت از کاندیداتوری انتخابات نیز در نظر گرفته شده است لذا از همه کاندیداهای محترم تقاضا داریم پایبند به موازین قانونی باشند.

وی افزود: حتی اگر کسی رأی هم بیاورد و به اصطلاح انتخاب شده باشد نیز تا زمانی که در مجلس حضور نیافته قانون این اختیار را به هیأت‌ های اجرایی و نظارت می‌دهد که موارد را گزارش بدهد و حتی ممکن است انتخاب وی از اعتبار خارج شود و به مجلس راه پیدا نکند.

مهر انگیز با اشاره به موضوع شفافیت مالی نامزدها در انتخابات تاکید کرد و گفت: هر نامزدی باید یک حساب خاصی را مشخص کند و بر اساس قانون شفافیت مالی مصوب ۱۳۹۸ تمامی عملیات مالی خود را از طریق همین حساب انجام دهد و اگر غیر از این باشد ایراد قانونی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

 
شناسه خبر : 13930
تاریخ : 1402/11/24 09:53:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/eyeAmX
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پیشگیری #تخلفات #جرایم

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.