آخرین اخبار
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از تدوین برنامه جامع خدمات سلامت به معلولین این شهرستان دشتستان
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از تدوین برنامه جامع خدمات سلامت به معلولین این شهرستان خبر داد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویشدوست گفت: در سال جاری یکی از اولویت‌های ما که با همکاری اداره بهزیستی انجام خواهد شد، غربالگری و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به معلولین در راستای اجرای طرح توان‌بخشی مبنی بر جامعه (توانمندسازی معلولین) است.
خویشدوست بابیان اینکه، مشخصات تمامی افراد خانوارها در سامانه الکترونیک سیب ثبت شده است گفت: دسترسی کارکنان بهداشتی به افراد دارای معلولیت بر اساس این سامانه، تسهیل شده است و بهورزان و مراقبین سلامت با همکاری کارشناسان بهزیستی ضمن غربالگری معلولیت‌های مختلف معلولین آن‌ها را برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به سطوح مختلف (خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت، مراکز درمانی) در شهرستان ارجاع خواهند داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: تمامی این خدمات طی تفاهم‌نامه‌ای که شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اداره بهزیستی منعقد نموده، انجام خواهد شد و در حال حاضر نیز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در محلات کم برخوردار شهر برازجان در همین راستا انجام‌گرفته است.
مجری برنامه توان‌بخشی مبنی بر جامعه اداره بهزیستی شهرستان دشتستان نیز گفت: بیش از دو دهه هست که برنامه توان‌بخشی مبنی بر جامعه در کشور اجرایی شده است و از سال ۸۷ نیز در شهرستان دشتستان این برنامه در حال اجراست.
آرش عطا فر هدف از اجرای این برنامه را توانمندسازی معلولین در زمینه‌های مختلفی مانند مؤلفه سلامت، آموزش در خانواده و خارج از خانواده، اشتغال‌زایی و فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد.
وی همچنین گفت: این برنامه قبلاً فقط در مناطق روستایی اجرا شده ولی از سال گذشته تاکنون علاوه بر مناطق روستایی، در بخش مرکزی شهرستان و محلات کم برخوردار شهر برازجان نیز اجرایی شده است و شبکه بهداشت و درمان دشتستان نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به افراد دارای معلولیت در این مناطق داشته است و طبق تفاهم‌نامه تدوین‌شده، حوزه سلامت شهرستان ضمن غربالگری معلولین، خدمات دارویی و درمانی رایگان به این افراد ارائه خواهند کرد.

شناسه خبر : 9442
تاریخ : 1402/4/19 20:26:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PIvbr6
نویسنده خبر :
X

🔶زهرا محمودی

🔹روزنامه نگار

🔹کارشناس زبان و ادبیات عرب از دانشگاه خلیج فارس

برچسب ها #بهداشت شهرستان دشتستان #نشریه دریا کنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.