گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس کل بازرسی استان بوشهر: «بوشهر مال» نمایشگاهی بوده و اجازه تبدیل به واحد تجاری را ندارد
بازرس کل استان بوشهر اعلام کرد: کاربری پروژه بوشهر مال فقط برای ایجاد نمایشگاه بوده و تبدیل به مغازه تجاری را ندارد.

اسحاق شهبازی (رئیس کل بازرسی استان بوشهر) درخصوص موقعیت و جایگاه ویژه سازمان بازرسی اعلام کرد: عالی‌ترین دستگاه نظارتی در سیستم کشور سازمان بازرسی است که زیر نظر ریاست قوه قضاییه وظایف خود را انجام می‌دهد.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه سازمان بازرسی دو رسالت مهم دارد، ادامه داد: از وظایف مهم این سازمان نظارت بر اجرای صحیح قانون و اجرای حسن امور است.

شهبازی بیان داشت: بازرسی عنوان مشاور مدیران است و قصد و نیت این نهاد مچ گیری نیست و اگر برخی افراد اصلاح ناپذیر باشند و دست به فساد بزنند به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه گلوگاه‌های فساد شناسایی شده است، گفت: در کمیسیون‌هایی که امضاهای طلایی وجود دارد شناسایی شده و همکاران ما در این جلسات حضور پیدا خواهند کرد و اگر سهل انگاری و اشتباهی صورت بگیرد، تذکرات لازم را خواهند داد که همین امر سبب شده است تشکیل پرونده‌ها کاهش یابد.

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به پروژه بزرگ بوشهر مال گفت: در خصوص پروژه بوشهر مال ابهاماتی وجود داشت که با سازمان بازرسی کل کشور نامه نگاری کرده و مقرر شد کاربری این پروژه فقط برای ایجاد نمایشگاه بوده و از لحاظ قانونی اجازه تبدیل به مغازه تجاری را ندارد و باید بر اساس اساسنامه اولیه خود عمل کنند؛ همچنین جلوی این پروژه نیز باید فنس کشیده شود.

بازرس کل استان بوشهر از جلوگیری هدررفت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار یورو در یک شرکت نفتی خبر داد و گفت: یک شرکت نفتی در استان بوشهر قصد خرید توربین داشت و تشریفات لازم قانونی نیز صورت گرفته بود که سازمان بازرسی استان در کمیسیون شرکت کرد و به این شرکت نفتی اعلام شد، دیگر شرکت‌های فروشنده نیز باید در مناقصه شرکت کنند تا رقابت ایجاد شود و در نتیجه از هدر رفت این مبلغ در خرید این توربین ها و تجهیزات، جلوگیری شد.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه مردم باید نسبت به پیرامون خود مسؤول باشند، افزود: عمده مشکل ما جهل به قانون و انتصاب افرادی است که شایستگی لازم را ندارند و تا حد امکان از برخی انتصابات جلوگیری کرده‌ایم.

وی گفت: بازرسی کل استان بوشهر امسال نیز موفق‌ترین بازرسی کشور بوده است و در حمایت از تولید و شرکت های دانش بنیان رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌ است.

شهبازی بیان داشت: در یکسال اخیر با کمک دستگاه های متولی از تعطیلی ۱۱ تولیدی جلوگیری شد و ۳۰ واحد تولیدی نیز احیا شد و کمک کرده ایم که چرخ آن‌ها با توان ظرفیتی بیشتری بچرخد.

بازرس کل استان بوشهر گفت: در یکی دستگاه‌های متولی و بانک‌ها تسهیلاتی به اسم اشتغال پرداخت می‌شود اما به جای اینکه ۵۰ شغل ایجاد شود، فقط ۲۰ نفر بیمه شده است و یا بعضا این وام‌ها در جاهای دیگر هزینه شده است که سازمان بازرسی برخورد جدی با دستگاه های متولی و بانک ها می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی از دکه‌ها میلیونی اجاره داده می‌شوند، شهرداری باید مزایده برگزار کند اما هر زمان سازمان بازرسی ورود کرد عده‌ای می‌گویند تبعات اجتماعی دارد پس قانون و حق بیت المال به کجا خواهد رفت؟!

شهبازی در خصوص تعیین تکلیف خودروهای خارجی در اموال تملیکی بوشهر عنوان داشت: حدود ۸۶۰ خودرو به مزایده گذاشته شده که ۸۵۰ مورد به مبلغ بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول عاید دولت شد.

بازرس کل استان بوشهر خاطر نشان کرد: در یکی ادارات استان بوشهر کارمندان به معامله می پرداختند که این موضوع خلاف بود و یک سال حبس برای آن فرد صادر شد.

وی بیان داشت: در یکی از شهرداری‌های استان سه نفر از مسؤولین مالی و شهردار، به جزای نقدی و حبس محکوم شدند.

شهبازی گفت: در پرونده‌ای دیگر در گمرکات نیز برای پنج نفر رای بدوی، سه سال و هفت ماه و یک روز حبس صادر شده است.

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به منع تصدی بیش از یک شغل برای کارمندان، بیان کرد: این شخص که کارمند یکی از دستگاه های فرهنگی و آموزشی استان است در زمینه معاملات نیز شرکت داشته است، که به یکسال انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی محکوم شده است.

شهبازی افزود: در یکی از شهرداری های مراکز شهرستان‌ها تخلفات متعدد مالی وجود داشت که برای ۱۴ نفر به همراه اعضا شورا، کیفرخواست صادر شده است.

وی بیان داشت: در یکی دیگر از شهرداری‌ها، شهردار سابق و مسؤول امور مالی به دلیل تضییع حقوق دولت به ۹۰۰ میلیون تومان محکوم شده‌اند.

بازرس کل استان بوشهر خاطر نشان کرد: رای بدوی برای یکی از شرکت های نفتی استان صادر شده است و این شرکت به یک میلیارد و دویست میلیارد تومان محکوم شده است.

شناسه خبر : 3663
تاریخ : 1401/7/20 13:40:37
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7GOtXw
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بازرسی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.