گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس کل دادگستری استان بوشهر: 70 زندانی جرایم غیرعمد به امید بازگشت به آغوش خانواده هایشان چشم انتظار کمک خیرین
رئیس دادگستری استان بوشهر در سال گذشته زمینه آزادی 135 زندانی جرایم غیرعمد به کمک خیرین و همچنین از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی فراهم شد در حال حاضر نیز 70 زندانی جرایم عمد چشم انتظار خیرین برای بازگشت به آغوش خانواده هایشان هستند.

مهدی مهر انگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: در سال 1401 بیش از 13هزار پرونده که بیشتر از یکسال در دادگستری بود، منجر به صدور رای شد، لذا رتبه استان از 30 ام به رتبه 19 ام رسید و با تلاش های قضات محترم توانستیم 11 پله صعود داشته باشیم. در بعضی موارد نیز رتبه سوم و پنجم کشوری را کسب کردیم.

پیگیری حقوق عامه

مهر انگیز درخصوص پیگیری حقوق عامه در یک سال گذشته نیز بیان کرد: از اقدامات موردنظر در این خصوص پیگیری اتمام به موقع تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی بوده است و همچنین تکمیل و ساماندهی خیابان آزادگان که فنس به طول 1485 متر باتوجه به نازیبا کردن مبلمان شهر برداشته شد و در حال حضر نیز اجرای پروژه جاده سلامت در دستور کار قرار گرفته که تا پایان برج 9 به بهره برداری خواهد رسید.

ایشان ادامه داد: طی جلسات متعدی که درباره تعیین تکلیف و سند دار کردن اراضی و منازل مسکونی روستاهای هلیله و بندرگاه طبق قانون که وجود داشت روستاها و خانه هایی که در 5 کیلومتری نیروگاه ساخته شده از تمامی خدمات دولتی محروم هستند باز توانستیم این اسناد را تبدیل به سند تک برگ کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش سندهای جزیره خارگ که حدود ۸۰ هکتار از اراضی جزیره خارگ و سند دار کردن آنها به نام مردم هست هم به جد پیگیر هستیم که نیاز به تصمیمات دولت در این زمینه هست.

مهرانگیز اظهار داشت: اراضی آبپخش که فاقد سند رسمی بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته در هفته قوه قضائیه  13سند متعلق به مردم آبپخش آماده شده که به آنها طی همین هفته داده می شود. و همچنین درخصوص اراضی عسلویه منتظر جمع بندی معاون دادستان کل محترم کشور هستیم که نوید بخش خبرهای خوبی برای مردم عسلویه هستیم.

رئیس دادگستری استان بوشهر به مدیران که وظیفه قانونی خود را انجام ندهند و ترک فعل از طرف آنها صورت گیرد تذکر داد و گفت: اگر ترک فعلی صورت گیرد در این صورت مرتکب خسارت به مردم و دولت می شوند که ما با شدت و حدت برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: 10370 موتور سیکلت تعیین تکلیف شدند و در خصوص اموال تملیکی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته، فروش استان بوشهر از بابت ماشین آلات سبک، سنگین، کالاها و اموالی که در اموال تملیکی بوده 4 هزار میلیارد تومان برای دولت بود.

اقدامات مربوط به زندان

رئیس دادگستری استان بوشهر در مورد احکام جایگزین مجازات حبس بیان داشت: به قضات محترم تاکید کردیم از مجازات های جایگزین حبس حتما استفاده کنند به طوری که سال قبل نزدیک به هزار و ۷۴۱ مورد احکام جایگزین حبس در استان صادر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با جمع‌ آوری کمک 10 میلیارد تومانی شورای راهبردی و همچنین 84 میلیارد تومانی خیرین زمینه آزادی 135 زندانی فراهم شده است، ادامه داد: برای آزادی 70 زندانی جرایم غیرعمد از بند زندان نیاز به کمک 25 میلیارد تومانی خیرین است که امیدواریم با کمک خیرین این میزان تامین و این زندانیان به آغوش خانواده‌ها باز گردند.

ایشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری در استان پذیرفته نمیشد ولی درحال حاضر 8 نفر از قضات تجدید نظر خارج از وقت اداری مشغول این کار هستند و این ماده در استان در حال اجرا شدن است.

مختومه شدن پرونده ها طی شش ماه

مهرانگیز اظهار داشت: 28 هزار پرونده قضایی بطور میانگین در هرماه داریم که متاسفانه رقم بالایی هست که در شعب تجدیدنظر حدود 200 تا 250 پرونده برای قاضی تجدیدنظر در هرماه هست که 70 درصد پرونده طی 6 ماه تعیین تکلیف می شوند ولی پرونده هایی که به اعتراض و کارشناسی می رسد گاها به دو تا سه سال می کشد. ولی درکل پرونده ای که بخواهد به چهارسال بکشد شاید حدود 200 پرونده باشد.

جشن ملی سند دار شدن اراضی ملی در استان بوشهر

ایشان در پایان نیز سند دار شدن ۹۹.۲ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوشهر مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یک‌هزار و 155 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی با ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت و همچنین حدود ۸۵ هکتار ساخت و ساز غیرمجار از اراضی کشاورزی نیز جلوگیری شد که ان شاءالله بتوانیم جشن ملی سند دار شدن اراضی ملی منابع طبیعی در استان بوشهر را به زودی برگزار کنیم.

شناسه خبر : 9082
تاریخ : 1402/4/3 17:45:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Tbctau
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دادگستری #نشست #قوه قضاییه #مهدی مهر انگیز #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.