آخرین اخبار
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تحویل 24 سند مالکیت اراضی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: هرچه زمان در زمینه مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان بگذرد کار پیچیده‌تر شده و بی‌انضباطی در مجموعه اموال و مالکیت دولت و دستگاه اتفاق می‌افتد.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر درجلسه‌ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات تثبیت اراضی مالکیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد، گفت: بر اساس ماده ۹ همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه موظف هستند اسناد و نقشه‌ها و اطلاعات اراضی که در مالکیت و تصرف نهاد و سازمان و یا در اختیار آنهاست تهیه کنند و برای اینکه اسناد حاکمیتی و دولتی صادر شود ضرورت دارد.

رئیس کل دادگستری بوشهر با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در قوه قضاییه با موضوع حدنگاری ۱۰۰درصدی اراضی، مستندسازی اموال و املاک دولتی اهمیت بیشتری دارد و به جهت شناسایی املاک دولت افزود: در بازه زمانی ۱۷ مهر ۱۴۰۱ تا ۲۸ بهمن ماه سال جاری تعداد ۳۷۱۶ فقره سند مالکیت دولتی جمعاً به مساحت ۱۵۴۲۰۸ (یکصد و پنجاه و چهار هزار و ۲۰۸) هکتار سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی صادر و تحویل خزانه شده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان با اشاره به اینکه در سنوات گذشته موضوع جمع آوری اموال دولت مغفول بوده و کمتر در دستگاه‌های اجرایی به این موضوع توجه شده، بیان داشت: دستگاه قضایی با هدف و سیاست شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف و برای ایجاد شفافیت در حوزه‌های اقتصادی که لازمه یک اقتصاد پویا و فعال است در این زمینه وارد عمل شد.

مهرانگیز افزود: هرچه زمان در زمینه مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان بگذرد کار پیچیده‌تر شده و بی‌انضباطی در مجموعه اموال و مالکیت دولت و دستگاه اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: دولت خسارت‌های زیادی به خاطر کم‌توجهی به تعدیات که در حوزه املاک دولتی و بیت‌المال یا دعاوی در این زمینه اتفاق می‌افتد، دیده است و این بی‌توجهی باعث هزینه‌های مضاعف و خسارت‌ها در دستگاه قضایی و دعاوی‌ها می‌شود.

بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در خصوص اسناد مالکیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در سال جاری تعداد ۲۴ سند مالکیت به مساحت ۳۰ هزار متر مربع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر گردیده است.

در این نشست مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز گفت: مستندسازی عامل تثبیت مالکیت قانونی دانشگاه بر املاک خود است و امیدواریم با همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی روند صدور اسناد مالکیت دانشگاه همچنان ادامه داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری میزان

شناسه خبر : 14027
تاریخ : 1402/11/28 11:08:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/G4zFQk
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #رئیس کل دادگستری #سند مالکیت اراضی #دانشگاه علوم پزشکی بوشهر #مستندسازی #اموال غیرمنقول #دستگاه‌های دولتی و اجرایی #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.