آخرین اخبار
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تسریع در صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر خبر داد.
مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشستی با مدیران کل ثبت اسناد و املاک ، منابع طبیعی و محیط زیست استان بوشهر در خصوص صدور اسناد مالکیت جزایر استان بحث و تبادل نظر گردید ودر این خصوص بر تسریع در انجام این امرتاکید کردند.

مهرانگیز افزود: کاداستر یا قانون حدنگار را مهم دانست و تصریح کرد: تحقق کامل حدنگاری به طوری که تمامی اراضی و املاک در کشور سنددار شود، در سند تحول و تعالی قوه قضاییه نیزجایگاه ویژه ای دارد و اگر به معنای واقعی انجام شود نقش اساسی در کاهش جرایم و ورودی دستگاه قضایی خواهد داشت . 

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان ضمن برشمردن اهمیت جزایر خلیج فارس افزود : جزایر خلیج فارس از نظر حاکمیت بر آبراه بین المللی دارای اهمیت ژئوپلیتیکی و استراتژیکی می باشند. 

مهرانگیز افزود : از طرف دیگر این جزایر اهمیت زیادی در حفظ محیط زیست ، حیات گونه ها و زیستگاه های تغذیه ای و زندگی آنها بستگی دارد،که لازم است هرچه سریعتر اسناد حاکمیت این جزایر صادر گردد.

وی تصریح کرد : در استان جزایر خارگ ،خارگو ،عباسک و برخی از جزایر دارای سند حدنگاری هستند و لازم است در کمترین زمان ممکن اداره کل منابع طبیعی مدارک و مستندات لازم را برای صدور اسناد مالکیت دیگر جزایر را به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تحویل دهد.

  رئیس شورای قضایی استان بوشهر با اشاره به آمادگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر برای نقشه برداری و صدور سند مالکیت این جزایر افزود : امیدواریم به زودی شاهد صدور اسناد حدنگاری و مالکیت کلیه جزایر استان بوشهر باشیم .

شناسه خبر : 15007
تاریخ : 1403/2/4 19:48:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/TPEN7Z
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دادگستری #اسناد مالکیت #ثبت اسناد و املاک #منابع طبیعی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.