گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در جمع مردم شهرستان کنگان به درخواست‌ها‌ی حقوقی و قضایی و مطالبات آن‌ها پاسخ داد.
مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر ومسئولین قضایی شهرستان کنگان با حضور در جمع مردم این شهرستان  به مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی مراجعان در ملاقات مردمی رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه این دیدار مردم داری را از اولویت های کاری دستگاه قضا در استان دانست و گفت : در تمامی حوزه های قضایی می بایست مردم به مسئولین قضایی دسترسی آسان داشته باشند و درخواست ها و دغدغه های خود را به آنها ارائه دهند تا بررسی و رسیدگی شود .

وی افزود : امروز نیزدر جمع مردم شهرستان کنگان حضور پیدا کردیم و با برگزاری دیدار حضوری و چهره به چهره به درخواست های قضایی و حقوقی  آنها رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

مهرانگیز با اشاره به اینکه از خواسته های مردم رفع اطاله دادرسی است گفت:  در صدد هستیم زمان رسیدگی ها را به حد مطلوب برسانیم و می بایست مرجع رسیدگی کننده در کلیه حوزه های قضایی روند پرونده را با سرعت و دقت در زمان مناسب قانونی پیش برد تا موجب اطاله دادرسی و به زحمت افتادن مردم نشود. 

وی افزود: از دیگر مواردی که در این دیدار مورد خواست مردم بود مربوط به مشکلات زمین و ملکی بود که با ارایه طریق ، پاسخگویی و دستورات لازم صادر شد.

مهر انگیز در ادامه یکی از موضوعات مورد درخواست مراجعین در این دیدار ، استفاده از تسهیلات و ارفاقات قانونی  دانست و گفت: یکی از سیاست های قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است که در این راستا مسئولین و قضات استان علاوه بر بازدید از کلیه زندان های استان و رسیدگی به پرونده های تمامی زندانیان ، در دیدار های مردمی نیز به درخواست های این قبیل خواسته ها  پاسخ داده و تا جایی که قانون این امکان را داده باشد از این ارفاقات استفاده می کنند .

مهر انگیز گفت: تعدادی از این مراجعین نیز به رای صادره از تجدید نظر معترض بودند و تقاضای ماده ۴۷۷ داشتند که در این خصوص نیز دستورات لازم جهت رسیدگی مجدد در کمیسیون این ماده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: تعدادی از افراد مطالباتی داشتند که در راستای احقاق حقوق عامه  و حقوق بیت المال بود که به دادستان تاکید شد این موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

 
شناسه خبر : 12682
تاریخ : 1402/9/11 10:23:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7iZvlc
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مهدی مهرانگیز #دادگستری #رئیس کل

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.