آخرین اخبار
رئیس گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان: شهروندان زولبیا و بامیه را از مراکز معتبر تهیه نمایند
رئیس گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: شهروندان زولبیا و بامیه را از مراکز معتبر تهیه نمایند.

سیده فاطمه حسینی (رئیس گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان) افزود: مصرف زولبیا و بامیه یکی از عادت‌های غذایی روزه‌داران در ایام ماه مبارک رمضان است.

حسینی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران افزود: با توجه به تقاضاهای زیاد در ماه مبارک رمضان بعضاً افراد سودجو، اقدام به تولید و توزیع زولبیا و بامیه در شرایط غیربهداشتی می‌نمایند.

 وی تأکید کرد: شهروندان جهت سلامت خود و خانواده، زولبیا و بامیه موردنیاز خود را تنها از مراکز عرضه دارای مجوز بهداشتی خریداری کنند و به‌طور جد از خرید این مواد غذایی از دست‌فروشان دوره‌گرد و مکان‌هایی که این مواد را در ظروف کثیف یا بدون استفاده از پوشش سلفون و در معرض هوای آزاد به فروش می‌رسانند، خودداری نمایند.

حسینی همچنین بیان کرد: از خرید زولبیا و بامیه‌های بسته‌بندی که فاقد مشخصات بهداشتی می‌باشند نیز خودداری نمایید.

رئیس گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در فرآیند تولید این محصولات به‌صورت غیرمجاز، معمولاً از رنگ‌های غیرخوراکی که می‌توانند زمینه‌ساز بیش فعالی کودکان؛ سوءهاضمه و حتی سرطان شوند و همچنین روغن‌های سوخته و نامرغوب، استفاده می‌گردد. حسینی توصیه کرد: از خرید زولبیا و بامیه بارنگ نامتعارف یا تیره و یا حاوی ذرات سیاه‌رنگ خودداری نمایید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده تولید زولبیا و بامیه در مراکز غیرمجاز، مراتب را جهت پیگیری قضایی به شبکه بهداشت و درمان اعلام نمایند.

شناسه خبر : 14467
تاریخ : 1402/12/23 11:32:58
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/UcY6TA
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #بهداشت محیط #بهداشت و درمان #زولبیا #بامیه #مراکز معتبر #ماه رمضان #سیده فاطمه حسینی #شهرستان دشتستان #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.