گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
راه‌اندازی اتاق مشاوره شیردهی مادران در شهرستان دیّر
کارشناس سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از راه‌اندازی اتاق مشاوره شیردهی در این شهرستان خبر داد.

مینا رستمی با اشاره به اهمیت تغذیه کودکان با شیر مادر گفت: هدف از راه‌اندازی اتاق مشاوره شیردهی، حمایت از مادران و نوزادان در تداوم شیردهی است.
وی با اشاره به محورهای آموزشی کلاس‌های مشاوره شیردهی عنوان کرد: فواید تغذیه با شیر مادر، اهمیت تغذیه با شیر مادر بعد از زایمان و تماس پوست با پوست، اهمیت هم اتاقی مادر و نوزاد، وضعیت صحیح شیردهی، اهمیت وضعیت تغذیه شیرخوار بر حسب تقاضا، راه اطمینان یافتن از کفایت دریافت شیر مادر و اهمیت تغذیه انحصاری با شیر مادر از جمله محورهای آموزشی به مادران است.
کارشناس سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در خصوص فرایند انجام کار گفت: در نوزادان مراقبت شده در ۳ تا ۵ روزگی مشاوره و مشاهده شیردهی توسط مراقب انجام می‌گیرد در صورتی که مورد طبق بوکلت مراقبت کودکان در گروه نیازمند ارجاع به مشاوره شیردهی طبقه‌بندی‌شده باشد لازم است کودک را جهت دریافت مشاوره کامل و دقیق‌تر و بهره‌برداری از تجهیزاتی مانند شیردوش برقی، وسایل کمک مشاوره شیردهی به کارشناس مشاوره شیردهی ارجاع داده شود.
رستمی افزود: در حال حاضر مشاوره شیردهی در شهرستان دیّر ۱۰ درصد جمعیت هدف بوده و انتظار می‌رود این شاخص به ۳۰ درصد گروه هدف مادران ارتقا یابد.
وی اظهار امیدواری کرد: با برداشتن این گام در آینده شاهد اثرات مثبت آن در بهبود روند تغذیه با شیر مادر در شهرستان دیّر باشیم.

شناسه خبر : 10245
تاریخ : 1402/5/22 14:15:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jxgp5j
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #کارشناس سلامت #سلامت مادران #بهداشت و درمان #شهرستان دیّر #شیردهی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.