گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
راه ورود میکروب از طریق منافذ موجود روی پوسته با شستن تخم‌مرغ باز می‌شود
محمدصادق موجی اظهار داشت: پوسته تخم‌مرغ غیر بسته‌بندی در معرض آلودگی‌های محیطی و ترشحات تنفسی افراد مختلف است، لذا در شرایط همه‌گیری کرونا ویروس از خرید و مصرف تخم‌مرغ غیر بسته‌بندی خودداری کنید.

وی افزود: تخم‌مرغ را در بسته‌بندی‌های بهداشتی خریداری و بسته‌بندی آن را ضدعفونی کنید و آن‌ها را بلافاصله پس از خرید در یخچال نگهداری شود.

این کارشناس مسئول عنوان کرد: تخم‌مرغ را از فروشگاه‌هایی که مبادرت به نگهداری تخم‌مرغ در یخچال می‌نمایند، خریداری کنید و تخم‌مرغ‌های غیر بسته‌بندی را به دلیل اینکه ممکن است دچار شکستگی، تَرَک و آلودگی شوند، خریداری نکنید.

موجی گفت: اگر در طی حمل به منزل تخم‌مرغی ترک برداشت و یا شکست محتویات آن را در یک ظرف تمیز و درپوش دار ریخته، در یخچال نگهداری و طی حداکثر دو روز آن را مصرف کنید.

وی توصیه کرد: همشهریان هرگز تخم‌مرغ را برای نگهداری نشویند زیرا راه ورود میکروب از طریق منافذ موجود روی پوسته باز می‌شود و آلودگی به داخل آن راه می‌یابد، ولی بسته‌بندی آن را ضدعفونی کنید.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بهترین درجه حرارت نگهداری تخم‌مرغ در یخچال را صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد و رطوبت ۸۵ درصد دانست و عنوان نمود: گرمای بیش‌ازحد باعث تسریع در کاهش کیفیت تخم‌مرغ و افزایش سرعت فاسد شدگی آن می‌شود که این امر خود را با مخلوط شدن زرده و سفیده نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه تخم‌مرغ دارای روزنه‌های بسیاری در سطح پوسته خود است و از این طریق قادر است بوی سایر مواد غذایی را به خود جذب نماید توصیه داشت: برای جلوگیری از این امر تخم‌مرغ‌ها را در بسته‌بندی خود در یخچال نگهداری کنید.

این کارشناس مسئول ابراز داشت: همه مواد غذایی بایستی تاریخ‌مصرف مناسبی داشته باشند و تخم‌مرغ تازه را می‌توان حدود ۴ هفته در یخچال نگهداری کرد.

تخم‌مرغ یکی از کامل‌ترین، فراوان‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای پروتئینی است، لذا با توجه به ارزش بالای این ماده غذایی روز ۱۷ مهرماه روز جهانی تخم‌مرغ نام‌گذاری شده است.

شناسه خبر : 3630
تاریخ : 1401/7/18 08:06:14
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/INTR0h
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #میکروب #تخم‌مرغ #محمد صادق موجی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.