آخرین اخبار
💢رتبه‌بندی معلمان در بهار ۱۴۰۰
معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبارات رتبه‌بندی معلمان باید در بودجه لحاظ شود، گفت: امیدواریم در بهار ۱۴۰۰ رتبه‌بندی را به معلمان هدیه دهیم.

قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه قانون تأسیس مسکن فرهنگیان سال 68 تدوین شده است ولی چرا اجرا نشده تا تعداد زیادی از معلمان باید بدون مسکن باشند، اظهار کرد: البته از آقای حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که ساخت مسکن برای فرهنگیان را آغاز کرده است  و 43 هزار واحد در حال ساخت است.

وی افزود: در قانون مسکن فرهنگیان آمده است: دولت موظف است در شهرها، بخش‌ها و روستاها که امکان واگذاری زمین دارد، 40 درصد اراضی و مجتمع‌های مسکونی را با اولویت به آموزش و پرورش دهد و 90 درصد اعتبارات لازم در قالب وام 25ساله با سود 4 درصد براساس سوابق در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: قوانین خوب باید باقی بماند و دسته‌بندی شود تا مجریان از آن استفاده کنند و قوانین زائد به‌دور ریخته شود.

احمدی لاشکی متذکر شد: وزارت آموزش و پرورش برای تأمین تبلت دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف و خصوصی کمک گرفته است و بیش از 205 هزار ابزار را خیّران خریدند که در اختیار قرار گرفت، با 28 استاندار تفاهم‌نامه امضا کردیم تا بخشی از هزینه تأمین تبلت را تهیه کنند اما این تعداد مشکل را حل نمی‌کند ما باید برای 15 میلیون دانش‌آموز برنامه‌ریزی کنیم که کار سخت و مسیر طولانی است.

رتبه‌بندی، عیدانه به معلمان

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق را به اسم رتبه‌بندی داشتیم؛ وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی را تهیه و به دولت ارائه کرده است، وزیر نیز نشستی را با عناصر تأثیرگذار دولت از جمله آقای جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند که این جلسات باعث هماهنگی بیشتر شد و طی این هفته یا هفته‌های آینده طرح رتبه‌بندی راهی مجلس می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتبار رتبه‌بندی باید در بودجه لحاظ شود، بودجه‌ای که در ابتدا برای آن اختصاص دادند 5 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود که اعتباری قابل توجه نیست، مجلس برای اعتبار آن در حال پیگیری است تا برای بهار 1400 این هدیه را به معلمان بدهیم و آنها در 5 رتبه تقسیم شوند.

شناسه خبر : 298
تاریخ : 1399/11/30 04:50:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3pwmoo
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.