آخرین اخبار
رتبه نخست پارس جنوبی در ایرانی کردن صنعت گاز کشور
پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی با ثبت بیشترین استفاده از قطعات و تجهیزات سازندگان داخلی، توانسته اند رتبه نخست کشور را در میان زیرمجموعه‌های وزارت نفت به خود اختصاص دهند.

 معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفته: مهندسی معکوس نیروی انسانی متخصص پارس جنوبی و میدان دادن به دانش‌بنیان‌های کشور سبب شده بسیاری از قطعات اساسی این مجتمع راهبردی در ایران ساخته شود.
 

 به گفته حمیدرضا زیدی‌فرد این مجموعه در استفاده از اقلام راهبردی و کلیدی ساخت بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت رتبه برتر را در سال ۱۴۰۱ کسب کرده است. 
 

کسب رتبه نخست استفاده از اقلام راهبردی ساخت بار اول و دانش‌بنیان به گفته او، نشانه حمایت تمام‌قد این مجتمع از جوانان خلاق و نوآور در شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان ایرانی است.
 

زیدی‌فرد گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی به مرکز خلاقیت و نوآوری در سطح وزارت نفت تبدیل شده و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می‌توانند با شناسایی نیاز‌های مهم و راهبردی این مجموعه عظیم مسیر شکوفایی و پیشرفت خود را هموارتر کنند.

 

همچنین به گفته مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش متخصصان و کارکنان کارگاه مرکزی این مجموعه در سال گذشته موفق به داخلی‌سازی و مهندسی معکوس نزدیک به هزار و ۱۴۰۰ قطعه و تجهیزات شده که پیش از این وارداتی بوده است.
 

 احمد باهوش افزود: فراهم‌سازی شرایط توسعه ساخت داخل مجموعه‌ای از مزیت‌ها را برای کشور به ارمغان می‌رود که سلسله‌وار به یکدیگر متصل هستند، همچنین توجه به توان کارکنان خلاق، نوآور و مبتکر و منابع ارزشمند درون مجتمع گاز پارس جنوبی، تحقق تولید پایدار و داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات را آسان کرده و این مسیر با قوت ادامه می‌یابد.

شناسه خبر : 6767
تاریخ : 1402/1/17 06:32:37
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Mj3xbZ
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #رتبه نخست #صنعت گاز #پارس جنوبی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.