گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رشته «راهبری جرثقیل» در هنرستانهای کاردانش راه اندازی می شود
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از راه‌اندازی رشته «راهبری جرثقیل» در هنرستان‌های کاردانش خبر داد.

احمدرضا دوراندیش اظهار کرد: براساس نیازسنجی صورت‌گرفته و برنامه‌درسی تصویب شده در کمیته کاردانش شورای عالی آموزش‌وپرورش، رشته راهبری جرثقیل در شاخه کاردانش راه‌اندازی و اجرا می‌شود.

 

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: «راهبر جرثقیل» از مجموعه مشاغل حوزه حمل و نقل زمینی است که شایستگی‌هایی از قبیل، بکارگیری تجهیزات جرثقیل، بکارگیری ادوات هیدرولیکی جرثقیل، راه‌اندازی و هدایت جرثقیل و باربرداری بر اساس دیاگرام کاری دستگاه، کاتالوگ‌خوانی و نحوه استفاده از کاتالوگ‌های سرویس و نگهداری جرثقیل، سرویس و نگهداری دستگاه، بازرسی قسمت‌های مختلف و اجرای نکات ایمنی و حفاظتی کار با دستگاه جرثقیل را به‌عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به توسعه کشور، در ایران بیش از پیش جرثقیل تلسکوپی و چرخ زنجیری در صنایع، پتروشیمی، فولاد، بنادر، سکوها، انبار و کارگاه‌ها نیاز است، ادامه داد: برای راه‌اندازی و راهبری یک جرثقیل نیاز به نیروی کار ماهر در سطوح مختلف صلاحیت حرفه‌ای هستیم.

 

دوراندیش در پایان گفت: طراحی و راه‌اندازی این رشته در شاخه کاردانش در راستای تامین نیروی متخصص و کارآمد است که برنامه ریزی آن در کمیته کاردانش با حضور ذی‌نفعان و مشارکت‌کنندگان این حوزه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه جرثقیل‌داران، نماینده مجمع خیرین و... به تصویب رسید.

شناسه خبر : 9032
تاریخ : 1402/4/1 07:55:36
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/esye44
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #رشته #راهبری جرثقیل #کاردانش #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.