گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رشد تولید ۹۰ درصدی خودروهای تجاری در ایران خودرو دیزل
­مدیر عامل ایران خودرو دیزل گفت: در ۲ ماه ابتدایی امسال با وجود مشکلات جدی در تولید، توانستیم رشد تولید ۹۰ درصدی در حوزه خودرو‌های تجاری داشته باشیم.

آقای جواد توسلی مهر در مراسم اعطای نخستین نشان ملی استاندارد خودرو برقی به اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل محصول ساخت داخل، افزود: ظرفیت تولید ۴۱ هزار دستگاه خودروی تجاری را داریم که در دهه ۹۰ با سقوط تولید مواجه شد و همین امر منجر به افزایش زیان انباشته می شود که ۶ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان است. 

 

­مدیر عامل ایران خودرو دیزل گفت: برای اینکه شرکت را اداره کنند و هزینه ها را کاهش دهند، حدود هزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان در آن دهه تعدیل می شوند و آسیب جدی به اشتغال این صنعت وارد می شود؛ در آن زمان به این نتیجه می رسند که هیچ‌راه حلی برای نجات شرکت از ورشکستگی وجود ندارد و تنها راه حل را واگذاری ایران خودرو دیزل به یک ریال می دانند. 

 

توسلی مهر افزود: در حوزه تولید در دهه ۸۰ ، بیشترین میزان تولید بیش از ۱۸ هزار دستگاه بوده که 30 درصد آن هم به صورت CBU( خودرو به ‌صورت کامل در کشور مبدأ ساخته و سپس به کشور مقصد صادر می‌شود) وارد می شده، سال ۹۹ روند تولید صعودی شده و در سال گذشته رکورد تولید در ایران خودرو دیزل شکسته شد.

 

مدیر عامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: در ۲ ماه ابتدایی امسال که دچار مشکلات جدی بودیم اما تولید ۹۰ درصد رشد پیدا کرد و تولید به 2 هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید که در ماه های آینده این رکورد شکسته خواهد شد. 

 

توسلی مهر گفت: در بازده سالانه سهام از دهه ۸۰ تاکنون روند کاهشی داشته اما از سال ۹۸ این بازده افزایشی شده به طوریکه در بازده سالانه سهام در 8 ماه ابتدایی سال 99 از 2800 میلیارد تومان به ۴۷ هزار میلیارد تومان در اردیبهشت 1402رسیده است. 

 

وی افزود: شاخص صنعت خودرو در سال گذشته، ۴۸ درصد رشد را تجربه کرده است در حالی که این شاخص در ایران خودرو دیزل به 229 درصد رسیده است؛ در سال 99 براساس نرخ دلار ۱۲۲ میلیون دلار ارزش بازار بوده و اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است که افزایش بیش از ۸ برابری را تجربه کرده است. 

 

مدیر عامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: در سال ۹۷ تولید با رقبا یکی بوده و اکنون فاصله زیاد با رقبا داریم به طوری که ایران خودرو دیزل پرچم دار افزایش تولید است. 

 

وی با اشاره به تولید اتوبوس برقی در ایران خودرو دیزل گفت: این اتوبوس برقی اکنون به تولید انبوه رسیده و سهم زیادی از قطعات آن‌ داخلی سازی شده است.

شناسه خبر : 8157
تاریخ : 1402/3/1 05:30:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/0tnsVa
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #رشد #تولید #خودرو #تجاری #دیزل #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.