آخرین اخبار
رشد ۲۷درصدی تردد در محورهای ارتباطی استان بوشهر
عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان : با ثبت ۳۸ میلیون ۳۳۱ هزار ۶۷۹ تردد در سطح محورهای ارتباطی استان در سه ماه ۱۴۰۱و مقایسه آن با ثبت۳۰ میلیون ۷۵هزار ۹۵۴ تردد در سه ماه ۱۴۰۰ تردد در سطح محورهای ارتباطی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵/۲۷ درصد رشد یافته است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: با ثبت ۳۸ میلیون ۳۳۱ هزار ۶۷۹ تردد در سطح محورهای ارتباطی استان در سه ماه ۱۴۰۱و مقایسه آن با ثبت۳۰ میلیون ۷۵هزار ۹۵۴ تردد در سه ماه ۱۴۰۰ تردد در سطح محورهای ارتباطی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵/۲۷ درصد رشد یافته است .

وی افزود : تردد در محورهای  ورودی  استان نیز در سه ماهه سال ۱۴۰۱ مجموعا به ۲ میلیون ۷۰۹ هزار ۱۸رسید که با توجه به ثبت ۱ میلیون ۷۴۹ هزار ۵۸۶ تردد سه ماهه سال ۱۴۰۰ از رشد ۸۴/۵۴ درصدی برخوردار گردیده است .

اخترشناس تصریح کرد : در محورهای خروجی از استان نیز شاهد رشد ۴۰/۴۵ درصدی تردد نسبت به مشابه سال قبل بودیم بطوریکه ا میلیون ۸۰۶ هزار ۵۸۶ تردد سه ماهه سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیون ۶۲۶هزار ۷۲۴ در سه ماه ۱۴۰۱ رسیده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان داشت : یکی از دلایل افزایش تردد در محورهای ارتباطی استان در سه ماهه اول امسال رفع محدودیت های کرونایی و تمایل به سفر به استان بوشهر بدلیل شرایط آب و هوایی خاص در روزهای ابتدایی سال است .

وی با اشاره به سهم تردد پلاک های غیر بومی در محورهای ارتباطی استان در مدت یاد شده افزود: بعد از تردد ۸۵/۳۱ درصدی خودروهای با پلاک بومی، استان  فارس با ۱۱/۲۷ ، خوزستان با ۳/۷ درصد ، اصفهان ۸۹/۶ درصد و تهران با سهم ۸۶/۵ درصدی بیشترین سهم را در تردد در محورها به خود اختصاص داده اند.

اخترشناس اظهار داشت : در این مدت همچنین محور بوشهر به چغادک با ثبت ۲ میلیون ۳۳۳ هزار ۱۷۵ تردد پر ترددترین محور و سیاه مکان به گناوه با ثبت ۷۴ هزار ۶۲۵ تردد کم ترددترین محور استان در سه ماهه ۱۴۰۱ بوده است.

وی گفت: مرکز مدیریت راههای استان با برخورداری از ۶۰ تردد شمار آنلاین که در همه محورهای مهم شریانی،اصلی و فرعی استان نصب شده است قادر به ثبت لحظه ای تردد در محورهاست.

شناسه خبر : 2462
تاریخ : 1401/4/26 04:29:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VuBcUe
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #وزارت راه و شهرسازی #راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر #عبدالکریم اخترشناس #تردد #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.