آخرین اخبار
رضا درویشی رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر شد
رضا درویشی رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر شد

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در این آئین گفت: دانشجو معلمان باید چگونه فکر کردن و فعالیت‌هایی که منجر به فکر کردن می‌شود را به دانش آموزان بیاموزند و مهارت‌های زندگی را در اختیارآن‌ها قرار دهند و تمام این‌ها مباحثی است که ما تحت عنوان مهارت‌های معلمی بایستی در اختیار دانشجومعلمان قرار دهیم تا آن‌ها بتوانند نسل آینده را هدایت کنند و این وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان است.

 

انصاری‌راد افزود: در کنار این شایستگی، ما باید زمینه ارزش‌های انسانی، اخلاقی، عدالت، توحید، بهداشت، همکاری گروهی و فعالیت‌های اجتماعی را در دانشجومعلمان تقویت کنند تا بتوانند تعلیم و هدایت دانش آموزان ما را به عهده بگیرند.

 

او ادامه داد: بخش اساسی و عمده تربیت دانشجو معلمان در خصوص فعالیت‌های غیر رسمی و فوق برنامه که منجر به شایستگی نوع دوم می‌شود در خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی اتفاق می‌افتد و این لازمه دانشگاه است.

 

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: دولت مردمی نسبت به تربیت معلم دیدگاه کاملا روشنی دارد و تاکید بر توسعه کمی و کیفی است.

 

انصاری‌راد با اینکه ما دانشگاهی با گستره ملی هستیم که نزدیک به ۱۰۰هزار دانشجوی پیوسته داریم، ادامه داد: سالی ۳۰ تا ۵۰ هزار دانشجوی مهارت آموز ماده ۲۸ داریم که بایستی یک دوره یکساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و با این‌ها جمعیت دانشگاه فرهنگیان به حدود ۱۵۰ هزار دانشجو در سال در کشور می‌رسد و این آمار نیازمند توسعه فضای دانشگاهی و حمایت‌های ویژه و بیشتر است.

 

او افطود: در استان بوشهر نزدیک به ۲۰۰۰ هزار دانشجوی پیوسته وجود دارد و با توجه به آماری نزدیک به ۱۵۰۰ مهارت آموز ماده ۲۸ هستند، در مجموع نزدیک به ۴ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر وجود دارد.

 

 معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: تعداد معلمان استان بوشهر حدود ۱۶ هزار نفر است که یک چهارم از این تعداد در دانشگاه فرهنگیان بوشهر مشغول به تحصیل هستند، این نیازمند حمایت گسترده و توسعه کمی و کیفی دانشگاه است.

 

انصاری‌راد با بیان اینکه ما در استان بوشهر کمبود فضای کالبدی داریم و نیاز است تا شرایط بهتری را فراهم کنیم، گفت: اعتقاد داریم باید جامعه ما، جامعه‌ای اسلامی، جامعه‌ای با فرهنگ و ادب و با انجام وظایف شهروندی استاندارد باشد و بایستی با دست معلمان که رسالت تربیت نسل آینده را به عهده دارند انجام شود و ضمن آروزی توفیق برای دکتر درویشی رئیس جدید دانشگاه آروز دارم که با تعامل با استانداری و سایر دستگاه‌ها توسعه کمی و کیفی دانشگاه محقق شود.

 

رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این آئین با تقدیر از یکایک معلمان و اساتید خود در ادوار تحصیل در تربیت معلم و مقاطع ارشد و دکتری بیان کرد: آن‌هایی که در این دانشگاه بودند شاهدند که سیاست هیچ گاه در این دانشگاه وارد نشد. 

 

او عنوان کرد: در استان بوشهر حدود ۲۵۰ هزار دانش آموز در سه مقطع داریم و حدود ۱۶ هزار معلم داریم که از این تعداد هر سال بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ نفر بازنشسته خواهند شد. 

 

رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تاکید کرد: سالانه این دانشگاه می‌بایست این تعداد را تربیت و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دهد و اگر یک سال دانشجو جذب نشود با توجه به ازدیاد جمعیت و سند آمایش سرزمینی سالی همین تعداد عقب می‌افتیم و تازه تعلیم و تربیت این ۵۰۰ نفر وظیفه نخست ماست؛ اگرچه دانشگاه مسئولیت‌های دیگری نیز دارد. 

 

مولایی به عنوان عضو شورای راهبردی دانشگاه فرهنگیان کشور همچنین بیان کرد: نباید دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک اقامتگاه موقتی در نظر گرفته شود و دانشگاه فرهنگیان باید یک کارخانه انسان سازی و تربیت معلم با خدمات پس از فروش باشد و کار ما با فارغ التحصیلان آن اینجا تمام نشده و سی سال آن‌ها را دنبال کنیم. 

 

او افزود: هر معلمی که روزانه آموزش لازم را نبیند هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ انگیزشی عقب می‌افتد.

 

رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با بیان اینکه در استان باید همتی برای بهبود وضعیت این دانشگاه باشد، تاکید کرد: ارائه این آموزش می‌تواند از وظایف دانشگاه فرهنگیان باشد که این ۱۶ هزار معلم استان را به روز نگه دارد اگر دنبال آموزش کیفی است و این در حالی است که اکنون ما برای هر ۱۷۰ دانشجو یک هیات علمی داریم و ما برای حدود ۱۶۰۰ دانشجوی پیوسته با نرم ۸ نفر احتیاج به ۲۰۰ اتاق داریم.

 

او عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ۲ مرکز وابسته دارد که یکی از آن‌ها در برازجان است که هشت سال آن را نگه داشته ایم و دیگری در خورموج است.

شناسه خبر : 1566
تاریخ : 1400/12/14 05:35:21
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/opjUBV
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دانشگاه فرهنگیان #رضا درویشی #رئیس جدید #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.