آخرین اخبار
رقابت داوطلبان کنکور سراسری در استان بوشهر
آزمون نوبت دوم کنکور سراسر ۱۴۰۲ امروز همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شد

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه خلیج فارس از شرکت ۱۵ هزار و ۷۵ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی درا ستان بوشهر خبر داد و گفت: بیشترین شرکت کننده در بین رشته‌ها در این آزمون در رشته تجربی با ۶ هزار و ۱۷۵ داوطلب معادل ۴۰.۹۶ درصد کل داوطلبان است.

دکتر محمود افشاری ادامه داد: همچنین ۷۹۸ نفر از داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری معادل ۵.۲۹ درصد در رشته هنر، چهار هزار و ۵۶۸ داوطلب معادل ۳۰.۳ درصد در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۱۳۱ داوطلب معادل ۱۴.۱۳ درصد در رشته ریاضی و یک هزار و ۴۰۳ داوطلب معادل ۹.۳ درصد نیز در رشته زبان‌های خارجی شرکت دارند.

به گفته وی از ۱۵ هزار و ۷۵ داوطلب شرکت کننده در نوبت دوم کنکور سراسری استان بوشهر، ۹ هزار و ۷۶۵ نفر معادل ۶۴.۷۷ درصد دختران و پنج هزار و ۳۱۰ نفر معادل ۳۵.۲۲ درصد پسران هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های دهگانه این استان و جزیره خارگ در حال برگزاری است که پنج هزار و ۳۰۰ نفر در دانشگاه خلیج فارس و ۹ هزار و ۷۷۵ نفر در دیگر شهر‌ها بر سر جلسه آزمون حاضر می‌شوند.

به گفته وی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی با ۲ دفترچه صبح امروز چهارشنبه ۱۴۰۲.۴.۱۴ برگزار شد و آزمون گروه آزمایشی هنر با یک دفترچه عصر امروز برگزار می‌شود.

دکتر افشاری یادآور شد: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با سه دفترچه صبح پنج‌شنبه ۱۴۰۲.۴.۱۵ و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک دفترچه عصر پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

به گفته وی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی با ۲ دفترچه صبح امروز چهارشنبه ۱۴۰۲.۴.۱۴ برگزار شد و آزمون گروه آزمایشی هنر با یک دفترچه عصر امروز برگزار می‌شود.

دکتر افشاری یادآور شد: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با سه دفترچه صبح پنج‌شنبه ۱۴۰۲.۴.۱۵ و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک دفترچه عصر پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

وی گفت: شروع همه آزمون‌های گروه‌های آزمایشی صبح ساعت ۸:۳۰ و عصر ساعت ۱۵ تعیین شده است.

به گفته نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه خلیج فارس تقاوت عمده این آزمون (دو نوبتی) با آزمون سال‌های قبل این است که دروس عمومی از این آزمون حذف شده و سوال‌ها تنها از میان درس‌های اختصاصی گروه آزمایشی مورد نظر طراحی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تاثیر ۴۰ درصدی قطعی معدل نهایی دانش‌آموزان در پایه دوازدهم در تعیین رتبه قبولی کنکور (هر چه معدل به ۲۰ نزدیک‌تر باشد به نفع داوطلبان و هرچه نمره بدتر باشد با اعمال نتیجه منفی به ضرر داوطلبان است) و حذف زیرگروه‌های آزمایشی از کنکور از دیگر تفاوت‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته است.

افشاری یادآور شد: آزمون نوبت اول کنکور سراسری در روز‌های ۳۰-۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ با حضور ۹۱۵هزار و ۱۵۱ داوطلب در کشور برگزار شد که سهم استان بوشهر از این شمار داوطلب ۱۳هزار و ۷۳۸ نفر بود.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانستند در یکی از سه گروه اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در ۲ نوبت آزمون (دی ماه و تیرماه) شرکت کنند، اما فقط یک بار اجازه دارند انتخاب رشته کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه خلیج فارس گفت: در صورت تغییر گروه آزمایشی در نوبت دوم آزمون، باید گروه مورد نظر را برای پذیرش در دانشگاه (در مرحله انتخاب رشته) انتخاب کنند و امکان انتخاب رشته از هر ۲ گروه اصلی میسر نیست.

شناسه خبر : 9298
تاریخ : 1402/4/14 12:56:52
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/afmbad
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #کنکور #آزمون سراسری #رقابت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.