آخرین اخبار
روسیه: اوکراین قصد حمله به نیروگاه زاپاروژیا را دارد
اوکراین در حال برنامه‏‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی به نیروگاه هسته‌‏ای زاپاروژیا است که پیامدهای بالقوه آن بر کل جهان تأثیر می گذارد

اوکراین در حال برنامه‏‌ریزی برای انجام حمله به نیروگاه هسته‌‏ای زاپاروژیا است

 

 

 

 «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به ادعای مقامات اوکراینی در مورد حمله روسیه به نیروگاه اتمی زاپروژیا گفت: اوکراین در حال برنامه‏‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی به نیروگاه هسته‌‏ای زاپاروژیا است که پیامدهای بالقوه آن بر کل جهان تأثیر می گذارد.

 

زاخارووا با بیان اینکه نه انگلیس و نه آمریکا این موضوع را خطری تلقی نمی‌کنند، هشدار داد که هیچ گوشه‌‏ای از کره زمین از این اقدام بی‏‌تاثیر نخواهد بود و تاکید کرد: اگر اتفاقی رخ دهد، همه چیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت از هوا گرفته تا آب و غذا.

 

وی افزود: زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) به وضوح به دنبال استفاده از این عامل برای اهداف تروریستی افراطی خود است.

 

زلنسکی پیشتر مدعی شده بود که روسیه در حال طراحی حمله تروریستی به تاسیسات هسته ای است. او به آمریکا ، برزیل، هند و چین و همچنین کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقایی در مورد این توطئه ادعایی اطلاع داد اما هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرد. ایگور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین هم قبلا گفته بود این کشور با انجام رزمایش‌ها و ایجاد مراکز بحران سازماندهی آماده مبارزه با نشت احتمالی تشعشعات از زاپاروژیا است.

 

 

 

شناسه خبر : 9338
تاریخ : 1402/4/15 09:36:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/wy0OLI
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #حمله به نیروگاه زاپروژیا #جنگ روسیه و اوکراین #وزارت خارجه روسیه #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.