آخرین اخبار
روش‌های عزاداری بوشهری‌ها در کشور به عنوان الگو شناخته می‌شود/ خبرنگاران پیام‌رسانان مملکت هستند
استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم این استان همیشه در مراسم عزاداری سالار شهیدان در سطح کشور پیشتاز بوده‌اند گفت: بسیاری از روش‌های عزاداری بوشهری‌ها در کشور به عنوان الگو شناخته می‌شود.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در حاشیه برپایی نماز ظهر عاشورا در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: این ایام را به مردم مومن و انقلابی استان بوشهر و مردم ایران اسلامی و عاشقان حسین(ع) در سراسر جهان به ویژه کشورهای محور مقاومت تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با دهه محرم، با اوج گیری مجدد کرونا مواجه بودیم افزود: در ستاد کرونا مصوب کردیم که عزاداران با رعایت پروتکل ها و زدن ماسک در مراسمات حضور پیدا کنند‌ تا مراسمات، باشکوه و با کمترین خطر برای سلامتی مردم برگزار شود.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مردم استان در برپایی مراسمات عزاداری سالار شهیدان خاطر نشان کرد: مردم استان بوشهر همیشه در مراسم عزاداری سالار شهیدان در سطح کشور پیشتاز بوده‌اند و بسیاری از روش‌های عزاداری بوشهری‌ها در کشور به عنوان الگو شناخته می‌شود.

محمدی‌زاده گفت: مراسمات و عزاداری‌ها در دهه اول محرم در سراسر شهرها و روستاهای استان با شکوه خاصی برقرار بود و مردم نیز عشق و ارادت خود به اباعبدالله الحسین(ع) را نشان دادند.

وی با بیان اینکه این عزاداری‌ها اثر ماندگاری در فرهنگ‌ ما خواهد داشت یادآور شد: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری سنتی مراسمات محرم‌تاکید داشته‌اند و مردم استان نیز به شیوه سنتی عزاداری کردند که قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: از خیران عزیز و کسانی که در برپایی باشکوه‌تر مراسمات حضوری موثر داشتند باید تشکر کنیم.

محمدی‌زاده تصریح کرد: جوانان انقلابی که در برپایی و پذیرایی مراسمات کمک کردند و خانواده‌هایی که در منازل نسبت به برپایی مراسم اهتمام داشتند و همه کسانی که در گسترش فرهنگ عاشورایی همراهی کردند قابل تقدیر هستند.

وی در ادامه با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اضافه کرد: خبرنگاران در واقع پیام رسانان وقایع هر سرزمین و هر مملکت هستند و نقشی موثر در پیروزی و تداوم انقلاب داشته و دارند‌.

استاندار بوشهر افزود: تعداد زبادی از خبرنگاران در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و برای انتقال واقعیت‌ها به مردم و در راه حقیقت به شهادت رسیدند که باید یاد و نام این عزیزان را زنده نگه داریم.

محمدی‌زاده با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری عاشورای حسینی تصریح کرد: نقشی که خبرنگاران در شرایط کنونی بر عهده دارند دقیقا نقشی است که حضرت زینب (س) در انتقال حماسه عظیم عاشورا بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین فقط مختص شیعیان نیست بلکه همه آزادگان عالم در این رخداد بزرگ مشارکت می‌کنند گفت: حضرت زینب(س) به خوبی پیام عاشورا و پیام امام حسین(ع) را منتقل کرد و امروز تمام آزادگان جهان در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) سوگواری می‌کنند.

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: خبرنگاران در نظام اسلامی نقشی بسیار ماندگار در تداوم حرکت‌های بزرگ و حماسی بر عهده دارند و امیدوارم روز به روز شاهد موفقیت بیشتر این قشر باشیم.

شناسه خبر : 2749
تاریخ : 1401/5/18 05:02:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/LbtcBH
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #عزاداری #محرم #استاندار بوشهر #احمد محمدی زاده #تسلیت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.