گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر؛
برگزاری آیین عزاداری شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیت همراه در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر الزهر"س"
آیین عزاداری شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیت همراه به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار شد.

به‌گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر؛ دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در پاسداشت خدمات شایسته و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش، آیین عزاداری در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر "الزهرا" برگزار کردند که شمار فراوانی از دانشجویان، استادان، کارکنان، حجت‌الاسلام یوسف جمالی امام جمعه موقت بوشهر، دکتر احسان بهمیاری رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر، سرهنگ غلامرضا جوکار جانشین سازمان بسیج اساتید استان بوشهر، مهندس زهرا حاجیانی رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر و عبدالحمید سلیمی نماینده سازمان بسیج اساتید استان بوشهر در آن شرکت کردند.

احسان بهمیاری رئیس واحد استانی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای بوشهر در آیین عزاداری شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیت همراه، وی با تسلیت این حادثه رخ داده اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، جهادی بودن او بود، در سه سالی که ایشان در ریاست جمهوری کار کردند حدود سه بار به استان بوشهر آمدند و حتی روستاهای صعب‌العبور هم رفتند و این ویژگی بارز ایشان در ساده زیستی بود.

وی افزود: ایشان خانه ساده‌ای داشتند و این نوع زندگی سیاست‌مدار امری بسیار مهم برای حکومت اسلامی است، مسیر و سیره ایشان سیره خاصی بود.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی امام جمعه موقت بوشهر نیز اعلام کرد: این روزها روزهای تلخی است و یادآور شهادت حاج قاسم سلیمانی است اما قطعا برای خودشان این شهادت، امری شیرین است. در طول تاریخ قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تفکر تقابل بین دو اندیشه دینی و سکولار ایجاد شد و پایه و اساس تفاوت این بود که نقش مردم در حاکمیت چیست، همین هم باعث می‌شد یک حکومت سلطنتی می‌شد و دیگری نیمه سلطنتی می‌شد. درحقیقت جایگاه مردم نوع حکومت را مشخص می‌کند وزنی که به مردم داده می‌شود نوع مدیریت جامعه را هم مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش دین در حکومت تعیین کننده است، افزود: انقلاب اسلامی که شکل گرفت دو ادعا داشت ابتدا اینکه مردم ولی‌نعمت هستند و دین ریل اصلی حکومت است چیزی که برخی‌ها آن را کنار گذاشته بودند. اما انقلاب این ادعا را داشت که با دین، پیشرفت اتفاق می‌افتد.

جمالی ادامه داد: در مقام اندیشه و نظریه‌پردازی بزرگانی داشتیم که به این موضوع پرداختند اما اینکه چه کسی بتواند در میدان عمل بسازد، تاثیرگذار باشد و ثابت کند نکته مهمی بود.

وی تصریح کرد: اینکه کسی که همسفره مردم عشایر است، روی زمین بنشیند و خادم رضا باشد و به آن افتخار کند و اینگونه به مردم خدمت کند و رئیس یک دولت شود و محبوب قلوب باشد، تنها از میدان دین‌داری بیرون می‌آید.

شناسه خبر : 15505
تاریخ : 1403/3/5 10:31:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3VwEqd
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #عزاداری #سید ابراهیم رئیسی #الزهر #دانشگاه #فنی و حرفه ای #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.