گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شلوغی در بخش پیگیری مرسولات اداره پست بوشهر؛
ریشه در بی‌نظمی تحویل بسته‌ها
اخیراً شاهد افزایش نارضایتی مردم بوشهر از شلوغی و بی‌نظمی در اداره پست این استان، به خصوص در بخش پیگیری مرسولات، بوده‌ایم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این معضل ریشه در بی‌نظمی در تحویل بسته‌های پستی دارد.

 در برخی موارد، بسته‌ها به آدرس‌های اشتباه ارسال می‌شوند که این امر موجب سرگردانی و اتلاف وقت مردم می‌شود.

 بسیاری از مردم از تاخیرهای طولانی در دریافت بسته‌های پستی خود گلایه دارند، این تاخیرها می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله کمبود پرسنل، ناکارآمدی سیستم‌ها و یا تراکم مرسوله‌ها باشد.

در برخی موارد، مرسوله‌ها در حین حمل و نقل آسیب دیده و یا مفقود می‌شوند، این امر ضرر و زیان مالی برای مردم به همراه دارد.

بی‌نظمی در تحویل بسته‌های پستی، علاوه بر نارضایتی مردم، موجب افزایش بار کاری در بخش پیگیری مرسولات اداره پست بوشهر شده است و این امر منجر به صف‌های طولانی و معطلی مردم در این بخش می‌شود.

برای حل این معضل، لازم است اقدامات جدی از سوی اداره کل پست استان بوشهر صورت گیرد. 

استقرار سیستم‌های کارآمد برای ردیابی و رهگیری مرسوله‌ها به مردم کمک می‌کند تا از وضعیت مرسوله خود به طور دقیق مطلع باشند و در صورت بروز مشکل، به سرعت پیگیری کنند.

افزایش تعداد پرسنل در بخش‌های عملیاتی و پیگیری مرسوله‌ها به تسریع در روند انجام کارها و کاهش زمان انتظار مردم کمک می‌کند.

 آموزش صحیح کارکنان در خصوص نحوه صحیح بسته‌بندی، ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌تواند به کاهش نرخ مرسوله‌های آسیب‌دیده و یا مفقود شده کمک کند.

 اداره پست باید سازوکارهای مناسبی برای جبران خسارات وارده به مرسوله‌های آسیب‌دیده و یا مفقود شده ایجاد کند تا مردم در این زمینه متضرر نشوند.

امیدواریم با اقدامات جدی و مستمر از سوی اداره کل پست استان بوشهر، شاهد رفع این معضل و افزایش رضایت مردم از خدمات این اداره باشیم.

شناسه خبر : 15495
تاریخ : 1403/3/5 06:37:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/WWnhk5
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اداره پست #مرسولات #بسته‌های پستی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.