آخرین اخبار
زن از نگاه الگوی سوم منفعل وخانه نشین نیست
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: تفسیر زن از نگاه الگوی سوم که ریشه در اسلام دارد برای خود مسئولیت اثرگذاری و تاریخ سازی تعریف کرده و این زن منفعل و خانه نشین نیست.

به گزارش نشریه دریا کنار

معصومه آقایی ظهر پنجشنبه در جمع همسران امامان محله استان البرز به تشریح الگوی سوم زن مسلمان پرداخت و گفت: برای نقش بانوان و زنان در سراسر دنیا تعاریف و تفاسیر بسیاری وجود دارد که همچنان جای بررسی و تحلیل دارد.

با اشاره به اینکه در غرب زن ابزاری برای اقناع جنسی مردان تلقی می‌شود، افزود: گستره جغرافیایی زنان در غرب ابزار در سطح اجتماع است.

در ادامه به نقش زنان از نگاه شرق اشاره کرد و یادآور شد: در نگاه شرقی نیز زن ابزاری برای تطمیع جنسی و جسمی مردان و رسیدن به خواسته‌های مردانه است منتها در گوشه‌ای از منزل و خانه نشینی.

مدیرکل امور بانوان استانداری البرز گفت: تفسیر زن از نگاه الگوی سوم که ریشه در اسلام دارد و تعبیر انقلابی شده است، برای خود مسئولیت اثرگذاری و تاریخ سازی تعریف کرده است، و این زن منفعل و خانه نشین نیست.

وی یادآور شد: زن از نگاه الگوی سوم، فردی است که در منزل تدبیر می‌کند و بستر رشد و شکوفایی اهالی خانواده را رقم می‌زند، زن از نگاه اسلام و انقلاب خود را تاریخ ساز و نقش آفرین می‌داند.

این نشست در نهایت به کارگروه‌های موضوعی تقسیم شد و با حضور سرکار خانم آقایی پژوهشگر حوزه‌ی زن و خانواده، با رویکرد مساله محوری به طرح مسائل و بارش فکری و حل مسائل محلات پرداختند.

شناسه خبر : 5337
تاریخ : 1401/10/29 13:33:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FqVAtx
نویسنده خبر :
X

🔶 شبنم میرزایی وند

🔹 مترجم | نویسنده | خبرنگار
🔹 دکتری تخصصی روانشناسی
 
🔹 مدرس دانشگاه
🔹 عضو انجمن روانشناسی آمریکا
🔹 عضو انجمن هیپنوتراپی آمریکا
🔹 عضو رسمی باشگاه پژوهشگران جوان
 
🔹 مدیر مسئول نشریه ژاله هنر
🔹 مدیر دفتر نمایندگی نشریه دریاکنار و نگین جم در استان البرز
🔹رئیس انجمن ادبی شبنم صبح
 
🔹 مدیر مسئول موسسه دیبای هنر

 

برچسب ها #زن #الگوی #منفعل #عدم خانه نشینی #امور زنان و بانوان #اسلام #مسئولیت #اثر گذاری #نشریه دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.