گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
معاون دانشگاه آزاد بوشهر در مشاعره عاشورایی تأکید کرد:
زیارت جامعه کبیره، محور چهارمین جشنواره ملی مشاعره علوی
انسیه ماهینی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری ۳ دوره جشنواره ملی مشاعره علوی در بوشهر، متذکر شد: مشاعره عاشورایی، دومین پیش رویداد جشنواره ملی مشاعره علوی است.

به گزارش دریاکنار و نقل از واحد خبر موسسه امامت و مهدویت، برنامه فرهنگی مشاعره عاشورایی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با محوریت «زیارت جامعه کبیره» از سلسله برنامه های پیش رویداد جشنواره ملی مشاعره علوی با حضور مشتاق و پرشور دانشجویان، دانش آموزان، علاقه مندان به شعر و ادبیات، مریدان اهل بیت (ع) و خانواده های ایشان در دو بخش کارگاه آموزشی با موضوع «نقش زیارت جامعه کبیره در اشعار فارسی» و بخش مشاعره برگزار شد.

انسیه ماهینی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ابتدای این برنامه فرهنگی با اشاره به به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در سراسر کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی، توضیح داد: جشنواره امامت و مهدویت در 4 سال گذشته در کشور در حال اجرا است که طی دستورالعمل های آن، هر استان متولی برگزاری یک برنامه فرهنگی در سطح ملی است که در سنوات اخیر، استان بوشهر برگزاری جشنواره ملی مشاعره علوی را عهده دار است.

ماهینی با اشاره به برگزاری 3 دوره جشنواره ملی مشاعره علوی در بوشهر، متذکر شد: هرساله پیش از برگزاری برنامه اصلی، برنامه هایی به منظور آگاهی رسانی، جذب مخاطب به عنوان شرکت کننده و بیننده، ایجاد آمادگی برای شرکت کنندگان به صورت به عنوان پیش رویداد برگزار می شود که مشاعره عاشورایی، دومین پیش رویداد جشنواره ملی مشاعره علوی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه زیارت جامعه کبیره محوریت برگزاری جشنواره ملی مشاعره علوی است، توضیح داد: زیارت جامعه کبیره از زیارت های عمیق و پرمایه ای دین مبین اسلام است و از این رو، محوریت مشاعره عاشورایی نیز بر زیارت جامعه کبیره در حال برگزاری است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه فضایی که شعر و ادبیات بر روح و عواطف انسان مستولی می کند با هیچ موردی مشابه ای قابل قیاس نیست، اذعان کرد: لذت ایجاد شده بر روان انسان توسط دنیای شعر، بسیار لطیف و خوشایند است که فقط قابل لمس با احساس است و امیدوارم همه ما این حس را تجربه و تلاش کنیم تا این حس زلال به منبع لایزال جهان هستی، پیوند بخورد.

بنابه این گزارش، در ابتدا این برنامه مشاعره، برخی دانشجویان مطالبی را شفاهی در خصوص زیارت جامعه کبیره و اهمیت آن ارائه دادند. ضمن اینکه از کلیه شرکت کنندگان در مشاعره عاشورایی با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.

شناسه خبر : 16214
تاریخ : 1403/5/16 09:17:36
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/LUPUQm
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مهدویت #جشنواره علوی #مشاعره #مشاعره عاشورایی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.