آخرین اخبار
💢زیر ساخت های توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان جم با همکاری فرمانداری محیا خواهد شد
فرماندار شهرستان جم گفت: ترویج فرهنگ فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان جم یک ضرورت است.

محمد حسینی در نشست با کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای بوشهر ،اظهار داشت: مراکز آموزش فنی وحرفه ای مکانی است که برنامه ریزی دقیق در جهت اجرای دوره های آموزشی با کیفیت و اثربخشی بالا دارد و قطعا بسترساز زمینه اشتغال خواهد بود و رفع معضل بیکاری را سرعت می بخشد.
وی با اشاره به نقش مهم آموزش های مهارتی در اشتغال، معیشت و توسعه اقتصادی در جامعه،افزود: آموزش های مهارتی لازمه همه بخش ها در توسعه است ضمن اینکه نیروی کار آموزش دیده جزو ارکان اصلی توسعه در همه زمینه هاست بنابراین آموزش های مهارتی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
حسینی ارتقاء جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در جامعه و بها دادن به این آموزش ها در بین خانواده ها ، جوانان و بویژه دانش آموزان را ضروری دانست و تاکید کرد: اگر از ابتدا رویکرد آموزش تحصیلی، مهارت افزایی بود، امروزه با حجم زیاد فارغ التحصیلان بیکار مواجه نبودیم، چرا که بهترین و کاربردی‌ترین مهارت‌هایی که امروزه می‌تواند به دانش آموزان در مدارس آموزش دهند، مهارت‌هایی است که توسط مراکز آموزش فنی و حرفه ای ارائه می شود، که بسیار جنبه کاربردی‌ برای جوامع امروزی دارد.
فرماندار جم تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در شهرستان در جهت اشتغالزایی وجود دارد از برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای حمایت خواهیم کرد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جم  هم ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار شهرستان از مجموعه فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه مهم‌ترین عنصر ایجاد اشتغال نیروی انسانی کارآمد و ماهر است، اظهار داشت: اشتغال پایدار یک موضوع اساسی است که فقط با پول ایجاد نمی شود و داشتن مهارت و اراده از ضرورت های آن است.
حسن خرسند توانمندی و کسب مهارت را لازمه اثربخشی نیروی انسانی دانست و افزود: هدف مراکز فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در تمامی بخش ها بخصوص بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی برابر استانداردهای آموزشی در کارگاه‌های مجهز و با حضور مربیان مجرب است.
خرسند تصریح کرد: توسعه آموزش فنی وحرفه ای نیازمند ترویج فرهنگ مهارت آموزی با همکاری وهم افزایی میان بخشی، شرکای اجتماعی و مجموعه ادارات است.

شناسه خبر : 552
تاریخ : 1400/3/4 04:27:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JPusa8
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.