آخرین اخبار
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر: ساخت ۲۵۸۸ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در استان در دست اجراست
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در راستای عدالت اجتماعی بیان کرد: زمین ۲۰۰ متری رایگان با وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصدی که در تلاشیم این مبلغ را به ۲۰۰ میلیون برسانیم در حوزه مسکن روستایی به مردم روستا داده می شود که این می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد داشته باشد.

به گزارش نشریه دریاکنار، علیرضا مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل بنیاد مسکن  برگزار شده بود، اظهار کرد: در استان بوشهر ۸۲۳ روستا داریم که حدود ۴۰۵ روستا طرح هادی در آن اجرا شده(طرح هادی شامل روستا هایی که بالای ۲۰ خانوار سکنه داشته باشد) اما بحث مقاوم سازی روستاها برای هر روستایی که سکنه داشته باشد باید اجرا شود. تعداد کل واحد‌های مسکونی روستایی ۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد بر اساس آخرین سرشماری، ۴۳۴۹۰ هزار واحد مقاوم سازی شده‌ یعنی حدود ۵۹ درصد از واحدهای مسکونی، مقاومت کافی را دارند.
 اما در تلاش هستیم تا پایان این دولت این رقم را به ۸۰ درصد برسانیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: فعالیت‌های اجرایی طرح‌های هادی روستایی، از ۸۹ درصد به ۹۹ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار  که نسبت به استان های همجوار مطلوب بوده است.
مقدم یادآور شد: از مجموع روستاهای دارای طرح هادی؛ بازنگری ۲۳۶ طرح انجام شده و ۹۰ روستای دیگر نیز نیازمند بازنگری است.
مقدم در ادامه بیان داشت: باتوجه به اینکه امروز ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سیلاب به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم مطرح است در همین راستا تاکنون از ۱۸۶ روستای شناسایی شده که نیازمند ساماندهی جدی رودخانه های فصلی، اجرای پل، سیل بند می باشد. اعتبار لازم برای ۱۶ روستای استان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است که این روستاها ایمن سازی شده اند. 
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن وظیفه‌ بازسازی منازل را نیز در دستور کار خود دارد، ابراز کرد: 
 بنیاد مسکن برای کسانی که نه تحت پوشش سازمان بهزیستی و نه کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و به خاطر مشکلات مالی نتوانستند منازل خود را تکمیل کنند، ۴۵۰ واحد مسکونی در مناطق هدف روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان ویژه افرادی که تحت پوشش نباشند تسهیلات بانکی، تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۰ تن سیمان رایگان و ۲ تن میلگرد رایگان برای تکمیل واحدهای مسکونی در نظر گرفته است.
 همچنین تفاهم‌نامه ملی ۱۰ هزار با همکاری  بسیج سازندگی و کمیته امداد منعقد شد که در این طرح ۴۰۱ مسکن مربوط به مددجویان کمیته امداد با کمک مجموعه بسیج سازندگی در حال اجراست در این طرح ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۶۰ کیسه سیمان به همراه پرداخت تسهیلات داده می‌شود.
مقدم همچنین گفت: در حوزه مسکن روستایی تسهیلات ۱۰۰ میلیون با نرخ ۵ درصد داده می شود که در تلاشیم این مبلغ را به ۲۰۰ میلیون برسانیم.
ایشان اضافه کرد: در طرح مسکن روستایی در یک سال اخیر علاوه بر تسهیلات ۱۵۰۰ فقره کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی پرداخت شده است که در مجموع ۴۵ میلیارد ریال که ۴۱ میلیارد آن توزیع شده و ۴ میلیارد آن در دست اقدام است.
ایشان در ادامه بیان داشت: اجرای پروژه های آسفالت روستایی که دهیاران در این زمینه نیز کمک کننده بودند، سهمیه قیر رایگان برای استان بوشهر طی سال جاری با افزایش خوبی روبرو بوده است.
وی اضافه کرد: در حالی که سهمیه قیر رایگان استان بوشهر ۲۸ میلیارد تومان بود، با پیگیری‌های صورت گرفته این رقم به ۹۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. که قریب به یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع معابر آسفالت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به صدور اسناد شهری و روستایی اظهار داشت: خدمات دیگر جابه جایی سندهای دفترچه ای با سندهای تک برگ که در همه روستاها و شهرها در دستور کار قرار دارد. تعداد اسناد صادر شده در سال ۱۴۰۰، ۱۴۵۶ فقره سند روستایی و در شهر های زیر ۲۵ هزار نفر ۶۴۲ فقره بوده است. که در مقایسه با سال ۹۶ تا ۹۹ در مجموع شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۰۴۴ فقره سند و در روستاها ۲۴۰۲ فقره سند صادر شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته یکهزار و ۴۴۶ جلد سند روستایی و ۶۴۹ جلد سند شهری در استان بوشهر صادر شده است.
ایشان در ادامه راجب اعتبارات ملی که از محل رایزنی مدیران و دستگاه‌های اجرایی برای استان تخصیص یافته بیان داشت: که بین سال های ۹۶ تا ۹۹، ۱۳۷ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی در انتها اظهار کرد: باتوجه به مسئولیت اجتماعی نفت و گاز، در خصوص اعتبارات عمرانی روستایی در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت جهت که شامل اجرای طرح هادی در روستاها هست. در صورتی که این رقم در ۴ سال گذشته مبلغ ۳۲۶ میلیارد ریال بوده است.

شناسه خبر : 2930
تاریخ : 1401/5/31 19:22:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/M6dQIv
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بنیاد مسکن #مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.