گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد؛ یک معافیت جدید دیگر برای مشمولان سربازی
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها فرزند پسر سالم در خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

به گزارش دریاکنار و نقل از سازمان وظیفه عمومی فراجا، در این اطلاعیه آمده است: در راستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند پسر سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

در ماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان پسر به‌واسطه معلولیت پدر یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند که معافیت یادشده نیز به این ماده افزوده شده و واجدان شرایط می‌توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند پسر سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند پسر سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

در این اطلاعیه آمده است: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی(سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

شناسه خبر : 8836
تاریخ : 1402/3/24 10:01:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ZKmp7j
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #وظیفه عمومی #معافیت #مشمولان سربازی #فرزند معلول #سربازی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.