به گزارش دریاکنار به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حمید حبیبی نیا افزود: تخلفات بهداشتی شامل عرضه مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته، مواد غذایی غیرمجاز، نگهداری نامناسب مواد غذایی، عدم استفاده از لباس کار مناسب، نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات است.
وی بیان داشت: شهروندان میتوانند شکایات مربوط به اماکن عمومی مانند هتل و مسافرخانه، بیمارستان، مطب، آرایشگاه، مساجد و مدارس، پمپبنزین، دانشگاه و خوابگاه و همچنین رعایت نکردن اصول بهداشت حرفهای مانند نور و فضای شغلی نامناسب در مشاغل مختلف، آلودگی صوتی، ایجاد آلودگی هوا یا خاک، دفع نامناسب پسماندها و رعایت نشدن اصول بهداشت حرفهای را به سامانه۱۹۰ اطلاع دهند.
مهندس حبیبی نیا اظهار داشت: علیرغم اطلاعرسانی و تقویت سرورهای شکایات مردمی، شاهد کاهش آمار شکایات در سال جاری هستیم.
وی بیشترین شکایت مطرحشده از سوی مردم را به ترتیب عرضه مواد غذایی غیرقابلمصرف، دفع بهداشتی و غیراصولی فاضلاب و عدم رعایت موازین بهداشتی در محیط کار اعلام کرد و گفت: بالاترین شکایات مردمی به ترتیب از صنف ساندویچ و پیتزا به علت عدم رعایت شرایط بهداشتی ، اماکن مسکونی به دلیل فاضلاب ، نانوائی، سوپرمارکت، بقالی و رستورانها بوده است.
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان بوشهر بیان داشت: سامانه ۱۹۰ بهصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم است و بسته به نوع شکایات بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت نتیجه اقدامات انجامشده اعلام میشود.
سپیده محسنی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون پس از رسیدگی و تحلیل شکایات، صدور اخطاریه ۳۵ درصد، اعلام نقص غیر بحرانی ۲۰ درصد، اخطاریه فاضلاب و زباله ۲۰ درصد، اعلام نواقص به دادگاه و مراجع قضائی ۱۰ درصد و ۵ درصد منتج به معدوم مواد غذایی شده است.
وی بیان داشت: علاوه بر ثبت شکایت به سامانه۱۹۰، شکایات حضوری و تلفنی نیز خواهیم داشت.
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان بوشهر افزود: پس از اعلام شکایت به ۱۹۰، کد پیگیری به شاکیان اعطا میشود که بتوانند سیر شکایت را بررسی کنند.
نظرات
0