گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت:
سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات شهروندان است
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: سامانه ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت به‌صورت شبانه‌روزی و با حضور تمام‌وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی در سراسر کشور است. شهرستان بوشهر گفت: سامانه ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت به‌صورت شبانه‌روزی و با حضور تمام‌وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی در سراسر کشور است.

به گزارش دریاکنار به نقل از  روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حمید حبیبی نیا افزود: تخلفات بهداشتی شامل عرضه مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته، مواد غذایی غیرمجاز، نگهداری نامناسب مواد غذایی، عدم استفاده از لباس کار مناسب، نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات است.

وی بیان داشت: شهروندان می‌توانند شکایات مربوط به اماکن عمومی مانند هتل‌ و مسافرخانه‌، بیمارستان‌، مطب‌، آرایشگاه، مساجد و مدارس، پمپ‌بنزین، دانشگاه و خوابگاه و همچنین رعایت نکردن اصول بهداشت حرفه‌ای مانند نور و فضای شغلی نامناسب در مشاغل مختلف، آلودگی صوتی، ایجاد آلودگی هوا یا خاک، دفع نامناسب پسماندها و رعایت نشدن اصول بهداشت حرفه‌ای را به سامانه۱۹۰ اطلاع دهند.

مهندس حبیبی نیا اظهار داشت: علی‌رغم اطلاع‌رسانی و تقویت سرورهای شکایات مردمی، شاهد کاهش آمار شکایات در سال جاری هستیم.

وی بیشترین شکایت مطرح‌شده از سوی مردم را به ترتیب عرضه مواد غذایی غیرقابل‌مصرف، دفع بهداشتی و غیراصولی فاضلاب و عدم رعایت موازین بهداشتی در محیط کار اعلام کرد و گفت: بالاترین شکایات مردمی به ترتیب از صنف ساندویچ و پیتزا به علت عدم رعایت شرایط بهداشتی ، اماکن مسکونی به دلیل فاضلاب ، نانوائی، سوپرمارکت، بقالی‌ و رستوران‌ها بوده است.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط  شهرستان بوشهر بیان داشت: سامانه ۱۹۰ به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم است و بسته به نوع شکایات بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت نتیجه اقدامات انجام‌شده اعلام می‌شود.

سپیده محسنی گفت: از ابتدای سال  ۱۴۰۳ تاکنون پس از رسیدگی و تحلیل شکایات، صدور اخطاریه ۳۵ درصد، اعلام نقص غیر بحرانی ۲۰ درصد، اخطاریه فاضلاب و زباله ۲۰ درصد، اعلام نواقص به دادگاه و مراجع قضائی ۱۰ درصد و ۵ درصد منتج به معدوم مواد غذایی شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر ثبت شکایت به سامانه۱۹۰، شکایات حضوری و تلفنی نیز خواهیم داشت.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط  شهرستان بوشهر افزود: پس از اعلام شکایت به ۱۹۰، کد پیگیری به شاکیان اعطا می‌شود که بتوانند سیر شکایت را بررسی کنند.

شناسه خبر : 16925
تاریخ : 1403/6/20 06:25:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ETGXJB
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها #وزرات بهداشت #مرکز بهداشت #مهندس حمید حبیبی نیا

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.