آخرین اخبار
💢سامانه یاران رئیسی
سامانه «یاران رئیسی» برای مشارکت مردم در معرفی اعضا و مدیران دولت سیزدهم به رییس جمهوری منتخب راه اندازی شد.

در نگاه نخست با نگرشی کلان در این بحران ناامیدی هر چند کسر قابل توجهی از شهروندان نگاهی ناامیدانه‌ به شرایط دارند
اما انتشار این مهم برای ۸۵ تا ۹٠ میلیون باشنده، محمل خرسندی و امید اجتماعی خواهد بود مشروط بر اینکه امید اجتماعی را کنشی هدفمند و در زمره ضروریات جوامع دموکراتیک قلمداد کنیم.
سامانه ی یاد شده را که ورود می کنید به مثابه همان سامانه ای است ( پارلمان مجازی) که عملاً آپشن ها و گزینه های دموکراتیکی را برای مخاطب به نمایش می گذارد و برای لحظه ای احساس می کنید که مردم سالاری از آنچه در آئینه می بینید به شما نزدیکتر است و سامانه محترم بدون فوت وقت حس خوشایندی را با چاشنی غرور کاذبِ مو بر بدن سیخ کن به شما تقدیم می دارد...

صرف اینکه خواست عموم مردم دارای ارزش و قابل احترام باشد آرمانی و ایده آل جوامع انسانی مدرن است و تمجید و تحسین را در پی دارد اما خروجی، نتیجه و برآیند این اتفاق مبارک، کیمیا و کم نظیر حائز اهمیت و تعیین کننده است. 

علی ایحال واکاوی، تحقیق و پژوهش در باب موضوعات جامعه شناسی نگارنده را برآن داشته است که به پدیده ها نگاهی رئال داشته و هر پدیده ای را با فضاهای پیرامونیش درک نماید. 
به هر روی، کارنامه و سوابق آیت الله سید ابراهیم رئیسی حفظة الله حاکی است ایشان در دوران تصدی خود به عنوان تولیت آستان قدس رضوی با اتکاء به مفهومی تحت عنوان "خدمت، خادم و مخدوم"منشاء تحولات مثبت و برکات متعددی بوده که استمرار این مدل رفتار مدیریتی با اقدامات جامعه پسند و قابلشان در طول دوران زمامداری بر قوه قضائیه از جمله طراحی، تبیین و عملیاتی نمودن سند تحوّل قوه قضائیه سبب گردید کمی تا قسمتی از اعتماد عمومیِ تنزل یافته احیاء گشته و حتي الامکان آب رفته را به جوی باز گرداند اما تا محول الحال نمودن مردم درمانده در جامعه آپولیتیسم (سیاست زده) امروزی فاصله بسیار است گرچه سرآغاز این رویه به این نشان که منتخب مردم در روزهای اخیر درخواست ملاقات مسؤلین، سیاسیون و دولت مردان به جهت عرض تبریک را به نشست هایی کاری در راستای آسیب شناسی، هم اندیشی و هم افزایی مقرر داشته کلید زده لیکن این بار بنا دارند به فضل الهی با مشارکت مردم در تصمیم گیری ها، ایرانی قوی با کمک مردم بسازند و قول داده اند که مردم را ناامید نخواهد کرد.
اینکه چنین برنامه ای( مشارکت در معرفی مدیران و تشکیل دولت مردمی توسط آحاد جامعه ) تا چه میزان کارایی خواهد داشت و آیا از جانب مردم مورد استقبال قرار خواهد گرفت و منتخبین و معرفی شدگان مردمی مورد تأیید مراجع ذیصلاح قرار خواهند گرفت یا خیر را به انتظار باید نشست و شکیبایی پیشه کرد.

منتخب مردم صراحتاً اعلام داشته اند که ارتباط نزدیک ما با مردم باید حفظ شود، زیرا به این ارتباط سخت نیاز دارم، برای آگاهی از مسائل کف بازار و کف خیابان، به این ارتباط نیاز دارم و این گفتمان در ظاهر نوید بخش نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان را تداعی می کند ...
 روی دیگر سکه اما تناقضاتی را بروز داده است که با معرفی مدیران از جانب مردم و اصل شایسته سالاری همخوانی ندارد

شما در جایی از جمیع نخبگان، فرهیختگان، گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و قاطبه ی مردم دعوت می کنید تا چنانچه فردی را در تراز دولت مردمی می‌شناسند، نسبت به معرفی وی اقدام نموده و در چیدمان اعضای کابینه جدید مشارکت و همراهی فعال داشته باشند و بدین منظور سامانه طراحی کرده و به ترویج و ترغیب مردم اهتمام دارید و هم زمان، گمانه زنی‌هایی در خصوص اعضای کابینه دولت که در رسانه ها اعلام می شود، سهم خواهی ها نیز از دولت سیزدهم به تکثر گرائیده تا جایی که برخی پیش داوری داشته و دولت اول احمدی نژاد را پیش فرض قرار می دهند و این اتفاقات پشت پرده دست کم فضای مجازی را تحت الشعاع قرار داده است.

کوتاه سخن اینکه امید دارم تا رسیدن به سر منزل مقصود و تحقق دولتی با تراز انقلاب اسلامی، فاصله ها کم شده،سرمایه های اجتماعی را ارج نهاده و شایسته سالاری به طریقی اولی مبنا و ملاک انتخاب افراد قرار گیرد تا وعده های انتخاباتی معظم له از جمله وعده ایجاد اشتغال، تأمین مسکن و ایجاد نظام اداری سالم
به شیوه‌های مسالمت‌جویانه چون اصلاحات ، دگردیسی و تغییرات در ساختارهای مورد دار ، جامه عمل پوشانده و در نهایت رضایت اجتماعی را شاهد و ناظر باشیم.

شناسه خبر : 659
تاریخ : 1400/4/13 17:02:56
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5Uv3QE
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.