آخرین اخبار
سردار شهید محمد جعفر سعیدی شهید شاخص استان بوشهر شد
سردار شهید محمد جعفر سعیدی از شهدای نام آشنا و مردمی به عنوان شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

سردار شهید محمد جعفر سعیدی از شهدای مخلص، انقلابی و خودساخته استان بوشهر است که همگان او را با نام "مروارید سهیل" می‌شناسند زیرا پیکر مطهرش پس از شهادت در محور عملیاتی "کربلای ۴" و در جزیره سهیل، پس از ۱۰ سال به کشور بازگشت‌ و در گلستان شهدای گناوه آرام گرفت.

اینک پس از ۳۷ سال از شهادت، این شهید عالی مقام از سوی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ استان بوشهر انتخاب شده است تا مردم شریف ایران بیش از گذشته با شخصیت والای این بزرگمرد دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

برای شناخت عمیق‌تر سردار شهید محمدجعفر سعیدی، زندگینامه ایشان را از نظر می گذرانیم.

بخشی از زندگینامه شهید محمد جعفر سعیدی؛ 

📖 / سردار رشید سپاه اسلام شهید «محمدجعفر سعیدی» در سوم تیرماه ۱۳۳۴ در روستای «احشام قاید‌ها» از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر چشم به جهان گشود. شهید بعداز تحصیل برای کمک خرجی به پدر و مادر خود به کویت سفر کرد پس از گذشت دو سال به ایران بازگشت در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی در کرمان اعزام شد هنوز خدمتش تمام نشده بود که برایش آستین بالا زدند و دختر یکی از اقوام را به خواستگاریاش رفتند. همه چیز خیلی ساده برگزار شد و در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۵۵ محمدجعفر زندگی مشترکش را در یک اتاق کوچک در شهر گناوه شروع کرد. حاصل این ازدواج پنج فرزند پسر به نام ابوالحسن، مهدی، هادی، احسان، حسین است.

 بعد از خدمت در شرکت فرجام بوشهر استخدام شد بعداز پیروزی انقلاب اسلامی شهید در تاریخ ۱۳۵۸/۱۰/۱۰ وارد سپاه پاسداران شد شهید سعیدی عهده دار مسئولیتهای فراوانی در دفاع مقدس از قبیل :جانشین فرمانده سپاه گناوه ، فرمانده سپاه بندر ریگ ، سرپرست و جانشین فرمانده سپاه جریزه خارگ ، جانشین فرمانده سپاه دشتی و... داشته است. و در تاریخ در چهارم دی‌ماه ۱۳۶۵ در گردان حضرت ابوالفضل(ع) ناوتیپ ۱۳ امیرالمومنین(ع) استان بوشهر به عنوان معاون گردان در محور عملیاتی کربلای ۴ جزیره سهیل عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد، وی یکی از فرماندهان شاخص شهید استان بوشهر است .

پیکر مطهر شهید پس از ۱۰ سال مفقودیت در تاریخ ۷۵/۱۱/۱۸ به وطن بازگشت و در گلستان شهدای گناوه در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت...

شناسه خبر : 6342
تاریخ : 1401/12/29 06:01:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5Oaf1C
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #شهید شاخص بوشهر #محمد جعفر سعیدی #شهید و شهادت #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.