آخرین اخبار
سرپرست اداره‌ کل استاندارد استان بوشهر معارفه شد
محسن مشتاقی به عنوان سرپرست اداره‌ کل استاندارد بوشهر معارفه شد

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان بوشهر، دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم معارفه سرپرست اداره‌کل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه این سازمان، مأموریت سیاست‌گذاری، حسن نظارت بر اجرا و هدایت نظام استاندارد کشور را برعهده دارد اظهار داشت: در این مأموریت چهار رکن اصلی شامل استانداردسازی، تأیید صلاحیت، ارزیابی انطباق و اندازه‌شناسی وجود دارد که این استان در ارکان مختلف این فعالیت‌های چهارگانه، زمینه فعالیت بسیار زیادی دارد.
وی افزود: نظام آزمایشگاهی بسیار توسعه یافته در استان نشان می‌دهد که ادبیات این موضوع در استان بوشهر جاری است که شاید در بعضی استان‌های دیگر این گونه نیست.
دکتر ساده، خطاب به سرپرست جدید استاندارد بوشهر اظهار کرد: در گام اول ناظر به رفع نیاز استان برای تسهیل در تجارت باشید تا نمونه‌های صادراتی و وارداتی به خارج از استان نرود و ظرفیت‌ها به صورت برنامه محور شناسایی شود.
وی ادامه داد: این قول را می‌دهیم پتانسیل و زیرساخت‌های علمی و مالی در خصوص آزمایشگاه مرجع در استان را فراهم کنیم.
دکتر علی باستین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز در این جلسه با تسلیت اربعین حسینی در خصوص جایگاه استاندارد در سطح زندگی و انتظاراتی که از مجموعه در سطح ملی و مدیریت جدید استان وجود دارد گفت: دولتی‌ها خدمتگذار و تسهیل‌گر بخش خصوصی هستند و تلاش این است که بخش خصوصی موفقی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه با پیشرفت‌های امروز جامعه بشری، رعایت استاندارد از حوزه اختیاری بودن گذر کرده است افزود: استانداردسازی محصولات، نیاز مصرف کننده را به تولید کننده و عملکرد تولید کننده را به مصرف کننده بیان می‌کند و در این فرایند، مهمترین نقطه اعتمادسازی برای مصرف کالاها است.
دکتر باستین عنوان کرد: استاندارد حلقه واسط تولیدکننده و مصرف کننده است و کیفیت، ایمنی و سلامت جامعه را تضمین می‌کند؛ اگرچه کیفیت رقابتی است اما دو شاخص اصلی ایمنی و سلامت به هیچ عنوان قابل اغماض نبوده و خط قرمز ماست.
وی با بیان اینکه رعایت استاندارد، تنها مربوط به سازمان ملی استاندارد نیست بلکه تمام دستگاه‌ها مسئول هستند خطاب به سرپرست جدید استاندارد گفت: نقش همه دستگاه‌ها را در امر استاندارد مشخص و میزان عملکرد دستگاه‌ها را در یک بازی زمانی معین، ارزیابی و گزارش شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بوشهر در زمینه آزمایشگاه‌های همکار جایگاه خوبی داشته و یکی از قطب‌های استاندارد کشور است خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش کوچکی از این ظرفیت‌ها به فعلیت رسیده که انتظار می‌رود سایر قابلیت‌ها به فعلیت تبدیل شود و در این راستا برای ارتقاء جایگاه استان ضمن توسعه خدمات در سطح استان بوشهر همکاری‌ها با شرکت‌ها و صنایع بزرگ مستقر در استان و استفاده از ظرفیت‌ها و نخبگان بومی مدنظر قرار گیرد چرا که درست نیست آزمایشگاهی در تهران آزمایشگاه مرجع استاندارد تولید کالا و خدمات حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه باشد اما همکار ما در استان بلاتکلیف بماند.
وی در خصوص برخی موازی‌ کاریها درخصوص صدور مجوزهای صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: تأخیرهای زیاد برای صدور مجوزها باعث سردرگمی در بخش خصوصی می‌شود که نیاز به هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی است.
دکتر محسن مشتاقی، سرپرست جدید اداره کل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه نگاه ما برای اجرای برنامه‌ها برگرفته از راهبردهای تحولی سازمان است گفت: تحقق عدالت و پیشرفت با مبارزه با فساد و برقراری عدالت سازمانی، استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های طبیعی و انسانی در استان، توجه به نقش مردم، اهتمام در به کارگیری تیم انقلابی و مسلط به دانسته‌های فنی و اقتصادی و گسترش تحقیق و توسعه با جهاد علم و فناوری در حوزه استاندارد از موارد مدنظر ما در این اداره کل است.
در این مراسم از مهندس مصطفی رامشی که مدت هشت ماه، تمشیت امور جاری این اداره‌کل را بر عهده داشت تقدیر و دکتر محسن مشتاقی به عنوان سرپرست اداره‌کل استاندارد استان بوشهر معارفه شد.
مشتاقی، مدیر سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، مدرس گروه صنایع شیمیایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، کارشناس محیط زیست پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی و همچنین کسب عنوان سازمان برتر در طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سپاه استان بوشهر و دارای بیش از ده مقاله‌ علمی و طرح پژوهشی در همایش‌ها و مجله‌های علمی  در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه محیط زیست و انرژی را در کارنامه دارد.

شناسه خبر : 10864
تاریخ : 1402/6/15 11:54:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/atiUP9
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #معارفه #استاندارد #محسن مشتاقی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.