آخرین اخبار
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: آمادگی در پاسخ به حوادث و بحران‌ها یک ضرورت است
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آمادگی در پاسخ به حوادث و بحران‌ها یک ضرورت است.

دکتر سید حسین موسوی در دوره آموزشی پاسخ پزشکی پیش بیمارستانی به حوادث هسته‌ای و پرتویی اظهار داشت: این دوره آموزشی با هماهنگی دبیرخانه پدافند غیرعامل دانشگاه و معاونت آموزشی و بر اساس نیازسنجی‌های انجام‌شده، اجرا شد.
دبیر دبیرخانه کارگروه سلامت در بلایای دانشگاه گفت: گروه هدف تمامی کارکنان گروه پرتویی و کارشناسان کمیته‌های بحران استان اعم از شبکه‌های بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها، معاونت‌های دانشگاهی، اعضاء گروه عملیات ویژه دانشگاه بوده است که در این دوره آموزشی بیش از ۴۰ نفر از این عزیزان مشارکت داشتند.
دکتر موسوی در ادامه بیان کرد: موضوع کارگاه بحران‌های حوادث پرتویی بود و بر اساس آن سرفصل‌هایی نظیر آشنا کردن جامعه پرستاران با حوادث پرتویی و نحوه مقابله با آن در بحران‌ها مطرح شد.
دکتر موسوی افزود: اهمیت بحث پیرامون بحران‌های پرتویی بر کسی پوشیده نیست، کارگروه سلامت در بلایای دانشگاه مباحث را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا کاملاً به‌صورت کاربردی و هم‌خوان با فعالیت‌های روزانه بتوان از این اطلاعات استفاده کرد.
وی هدف از این تغییر نگرش در چیدمان مباحث را این‌گونه توضیح داد: اگر ما بتوانیم بحران حوادث پرتویی را مسئله روز و از اولویت‌ها قرار دهیم، حتی می‌توان کاری کرد که در سیاست‌های موجود این مسئله اولویت پیدا کند.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مدیران ما می‌توانند در این زمینه به‌خوبی عمل کنند چراکه هرکدام از آنان سابقه‌ای چندین ساله در زمینه برخورد با بلایا را دارند و از نزدیک با معضلات آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند.
دکتر موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت درمان مصدومین پرتویی و این حقیقت که مواد رادیواکتیو و پرتوهای رونیزان بخشی از زندگی مدرن محسوب می‌شوند، چگونگی مدیریت آن امر بسیار مهمی به شمار می‌رود.

کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اقدام به برگزاری دوره آموزشی پاسخ پزشکی پیش بیمارستانی به حوادث هسته‌ای و پرتویی کرد.

شناسه خبر : 3071
تاریخ : 1401/6/7 05:35:07
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Gmvq5R
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #اورژانس.پیش.بیمارستانی #مدیریت.حوادث.دانشگاه #دکتر.سیدحسین.موسوی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.