آخرین اخبار
سهم تولید ناخالص ملی ایران از محل اقتصاد دریامحور بسیار پائین است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بیش از ۵۰ درصد تولیدات ناخالص ملی کشورهای ساحلی دنیا از اقتصاد دریا و سواحل به‌دست می‌آید و سهم ایران در این عرصه بسیار پائین است.

به گزارش دریاکنار، علی باستین با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر ساحل و همجواری با خلیج‌فارس است، اظهار داشت: بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحلی با خلیج فارس دارد و این مهم فرصت‌های مهمی در بخش اشتغال‌زایی، تولیدی، سرمایه‌گذاری و صادرات فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سهم تولید ناخالص ملی ایران از محل اقتصاد دریامحور 4 درصد اعلام شده است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد تولیدات ناخالص ملی کشورهای ساحلی دنیا از اقتصاد دریا و سواحل به دست می‌آید و سهم ایران در این عرصه بسیار پائین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین سند ملی توسعه دریامحور در کشور خاطرنشان کرد: تدوین این سند به‌زودی نهایی و کارگروه ویژه‌ای برای اجرایی کردن طرح‌های توسعه دریامحور تشکیل می‌شود در آن سند بناست سهم اقتصاد دریامحور در 10 سال آینده 2 برابر رشد اقتصادی تولید ناخالص داخلی نسبت به سایر بخش‌ها باشد. اگر رشد اقتصادی 8 درصد محقق شود، رشد بخش اقتصاد دریامحور 2 برابر به میزان 16 درصد باید تا 10 سال آینده برسد.

باستین، اقدامات مهم و موثر در تحقق اهداف یاد شده و سیاست‌های 9 گانه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد دریا محور را برگزاری نمایشگاه‌ها در معرفی این ظرفیت‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌های ساحلی دانست و گفت: یکی از این توانمندی در زمینه صنایع دریایی و دریانوردی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم، به اقتصاد دریامحور ویژه است، اضافه کرد: در راستای معرفی ظرفیت‌ها نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران به مدت 4 روز از 12 تا 15 دی ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر راه‌اندازی می‌شود. در این نمایشگاه ظرفیت‌های صنعت دریایی و دریانوردی 12 استان در 61 غرفه عرضه می‌شود که 9 غرفه آن مربوط به مزیت‌های استان بوشهر است.

وی رویداد تقاضامحور فناوری بهینه‌سازی در کشتیرانی و عرضه و تقاضا فناوری صنایع فراساحل را از جمله اهداف برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران دانست و بیان کرد: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر و نوار ساحلی استان‌ها از دیگر اهداف مهم برپایی این نمایشگاه است. پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای مختلف برای ارتقای بخش دریایی و دریانوردی در نمایشگاه یاد شده تشکیل می‌شود.

باستین تحقق توسعه اقتصاد دریامحور مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی را در اولویت برنامه‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد : در این راستا اقدامات مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 
شناسه خبر : 13052
تاریخ : 1402/10/2 13:17:10
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ix0w92
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #معاون هماهنگی امور اقتصادی #استاندار بوشهر #سهم #تولید ناخالص ملی ایران #اقتصاد دریامحور #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.