آخرین اخبار
سیاست‌های کلی نظام ؛ به عنوان راهنمای دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و نظارتی
☑️📝اطلاعیه های مهم

« بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم »

🌹 سیاست‌های کلی نظام ؛به عنوان راهنمای دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و نظارتی،خط مشی و جهت‌گیری نظام را دربخش های موردنظرتعیین می‌کند،


✅سیاست‌های کلی « #اشتغال»
👈تاریخ ابلاغ : «1390/04/28»

❤️حضرت آیت الله العظمی؛ امام خامنه ای؛ رهبر معظم انقلاب؛ این سیاستها را به دولت، به مجلس و به قوّه‌ی قضائیّه که هر کدام وظایفی را درقبال اینها داشته؛ابلاغ فرموده اند به عنوان  مثال   : 

❌قرا ر بوده مجلس؛منطبق با این سیاستها ؛  قوانین لازم را برای« #اشتغال»؛حول محورهای ذیل به تصویب برساند: 

🔸️1.ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و ملی با بهره‌گیری از نظام آموزشی و تبلیغی کشور.

🔸️۲. آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار (فعلی و آتی) و ارتقاء توان کارآفرینی با مسؤولیت نظام آموزشی کشور (آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای و آموزش عالی) و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت آنها.

🔸️۳. ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار با تأکید بر استفاده از توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و آینده‌نگری نسبت به تحولات آنها در سطح ملی و جهانی.

🔸️۴. ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار.

🔸️۵. بهبود محیط کسب و کار و ارتقاء شاخص‌های آن (محیط سیاسی، فرهنگی و قضایی و محیط اقتصاد کلان، بازار کار، مالیات‌ها و زیر ساخت‌ها) و حمایت از بخش‌های خصوصی و تعاونی و رقابت از راه اصلاح قوانین، مقررات و رویه‌های ذیربط در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

🔸️۶. جذب فناوری، سرمایه و منابع مالی، مبادله نیروی کار و دسترسی به بازارهای خارجی کالا و خدمات از طریق تعامل مؤثر و سازنده با کشورها، سازمان‌ها و ترتیبات منطقه‌ای و جهانی.
🔸️۷. هماهنگ‌سازی و پایداری سیاست‌های پولی، مالی، ارزی و تجاری و تنظیم بازارهای اقتصادی در جهت کاهش نرخ بیکاری توأم با ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید.

🔸️۸. توجه بیشتر در پرداخت یارانه‌ها به حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال مولد در بخش‌های خصوصی و تعاونی.

🔸️۹. گسترش و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی دارای مزیت مانند: گردشگری و حق گذر (ترانزیت).

🔸️۱۰. حمایت از تأسیس و توسعه صندوق‌های شراکت در سرمایه برای تجاری سازی ایده‌ها و پشتیبانی از شرکت‌های نوپا، کوچک و نوآور.

🔸️۱۱. برقراری حمایت‌های مؤثر از بیکاران برای افزایش توانمندی‌های آنان در جهت دسترسی آن‌ها به اشتغال پایدار.

🔸️۱۲.توجه ویژه به کاهش نرخ بیکاری استان‌های بالاتر از متوسط کشور.

🔸️۱۳. رعایت تناسب بین افزایش دستمزدها و بهره‌وری نیروی کار.

❌ملاحظات : 

⬅️کارگروه مردمی« اشتغال وکانونهای خدمت  درقرارگاه »برابر روش عهده دار بررسی و ارائه ی راه کار  های عملی برای رفع نواقص موجود است که: نتیجه ی  کار در مورد استانها؛به استانداران محترم و در مسائل کلی و ریشه ای؛به سران سه قوه تقدیم و سپس تا حصول نتیجه؛پیگیری  می شود.
       
جمعیت‌رزما

قرارگاه‌مطالبات‌رهبری‌ومردم

 
 
شناسه خبر : 13150
تاریخ : 1402/10/9 13:49:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ZAENMK
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #نظام #اجرایی #تقنینی #نظارتی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.