گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شرایط جدید خرید ۲۰۰۰ دلار با کارت ملی
بر اساس بررسی ها، متقاضیان واجد شرایط برای خرید ۲۰۰۰ دلار در بانک ملی پس از ثبت درخواست و خرید ارز می‌توانند با اپلیکیشن «بله»، ارز خود را از طریق یکی از شعب تعیین شده بانک ملی دریافت کنند.

طبق سیاست جدید ارزی بانک مرکزی که از ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، در پیش گرفته است فروش ارز دولتی با کارت ملی از طریق پرداخت اسکناس به خریدار به روش واریز به حساب ارزی خریدار تغییر پیدا کرده است؛ یعنی حتما متقاضیان خرید ارز با کارت ملی باید ابتدا در بانک حساب ارزی باز کنند زیرا سهمیه ۲۰۰۰ یورویی به حساب ارزی خریداران واریز می شود و متقاضی دریافت ارز نمی‌تواند دلار را به شکل اسکناس و در لحظه دریافت کند.

همچنین بانک مرکزی علاوه بر ابلاغ شرایط جدید فروش دلار با کارت ملی اعلام کرده است که برای برداشت اسکناس از حساب ارزی خریداران ارز با کارت ملی، تنها با گذشت ۵ روز کاری پس از زمان واریز به حساب ارزی متقاضی آن هم در بانک مورد نظر که حساب ارزی دارند امکان پذیر می باشد.

شرایط جدید خرید ارز با کارت ملی چیست؟

همانگونه که بر اساس خبرهای منتشر شده و اعلام بانک مرکزی شنیده اید، شرایط فروش ارز با کارت ملی در سال ۱۴۰۲ تغییر یافته است و بانک مرکزی ابلاغیه آن را در روز چهاردهم فروردین ماه سال جاری نیز منتشر کرد.

بنابراین اگر متقاضی ۲ هزار یورو با کارت ملی می باشید در مرحله نخست باید در شعب ارزی یکی از بانک ها، نسبت به افتتاح حساب ارزی اقدام کنید. و در مرحله بعد باید بدانید که ۵ روز پس از افتتاح حساب امکان برداشت اسکناسی از حساب خود را خواهید داشت و اینکه حساب‌های قبلی ارزی قابل قبول نمی باشد و باید افتتاح جدید برای حساب قرض‌الحسنه پس انداز ارزی صورت گیرد.

به گفته عده ای این تغییرات در حالی سختگیری به حساب می آید که بانک مرکزی هدف کوتاه شدن دست دلالان از بازار ارز را پیگیری می‌کند و ساماندهی بازار را در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است که متقاضیان خرید دلار سهمیه‌ای باید برای افتتاح حساب ارزی اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود را ارائه دهند و شرایط ویژه دیگری ندارد.

شناسه خبر : 7404
تاریخ : 1402/2/7 11:43:20
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/zjbgGX
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #۲۰۰۰ دلار #کارت ملی #خرید #بانک ملی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

2
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • رامین محمدپورطابقی
    1 سال قبل

    ارز دولتی ۲۰۰۰دلار

  • مهدی عادلی نیک
    11 ماه قبل

    من 2000 دلار بردم باید جایزم رو چجوری بگیرم